۱۵ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۰۱۲۸۱
هجدهم فروردین؛

مراسم تودیع و معارفه رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مبلغی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی از سمت خود استعفا کرد.
حجت الاسلام و المسلمين احمد مبلغي


حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تایید استعفای خود از مسؤولیت ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: بنده حدود هشت ماه قبل از سمت خود استعفا دادم؛ ولی بدلایلی این استعفا پذیرفته نشد.

وی اظهار داشت: براساس قولی که داده بودم، قرار شد تا پایان سال 89 در سمت خود حضور داشته باشم؛ ولی با آغاز سال 90 از سمت خود استعفا دادم و مورد موافقت نیز قرار گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین مبلغی به دلیل استعفای خود اشاره کرد و افزود: با توجه به مشغله‌های علمی فراوانی که دارم انجام کار اجرایی سنگین برای بنده ممکن نبود؛ از این رو از سمت خود استعفا کردم تا بتوانم به مطالعات علمی بیشتر بپردازم.

وی عنوان کرد: هم‌اینک دو مسؤولیت دیگر در مجمع تقریب مذاهب اسلامی و یکی دیگر از مراکز علمی دارم که با توجه به همسویی با مطالعات علمی‌ام فعالیت‌هایم در این مراکز ادامه خواهم داد، ولی مسؤولیت‌های مختلفی به بنده پیشنهاد شده که تاکنون نپذیرفته‌ام.

حجت‌الاسلام و المسلمین مبلغی افزود: مراسم معارفه رییس جدید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روز پنجشنبه هفته جاری با حضور رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و شخصیت‌های علمی و حوزوی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام حسین توسلی به عنوان رییس جدید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منصوب شده است.

گفتنی است،‌مدیریت مرکز تحقیقات مجمع تقریب، مدیریت گروه فقه مقارن مدرسه تخصصی فقه و اصول، حضور در بیش از بیست همایش علمی داخل و خارج کشور، عضویت در هیئت تحریریه سه مجله تخصصی فقهی و تالیف بیش از هفتاد مقاله عملی، پژوهشی از جمله مسؤولیت‌ها و فعالیت‌های حجت‌الاسلام و‌المسلمین مبلغی به شمار می‌آید.

فقه هجرت، فقه سیاسی، فقه و جهانی شدن، پارادیم های فقهی، بررسی فقهی شبیه سازی انسانی و درمانی، بررسی فقهی اوراق سرمایه گذاری به شیوه اجاره، پیش نیازهای اجتهاد، صکوک الاجارة، ضوابط بهره گیری از فقه سلف از دیدگاه سه خوانساری، فقه مسجد، ساختار فقه سیاسی، مبانی کلامی و کاربرد آن در فقه سیاسی امام خمینی(ره)، عقلانیت در فقه سیاسی امام خمینی(ره)، تحریری نو از نظریه شهرت آیت‌الله بروجردی، بررسی فقهی تغییر جنسیت، التقریب بین المصطلحات الاصولیة‌، پرستاری در نگاه دین، شیوه تقریر نویسی درس خارج و مبانی کلامی و کاربرد آن در فقه سیاسی امام خمینی(ره) از جمله مقالات علمی وی است./917/ت303/ع

ارسال نظرات