۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۰۳۶۴۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

تجلیل از علما ‌پاسداشت جایگاه فقه و فقاهت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران با اشاره به هجمه های گسترده فرهنگی غرب علیه ارزش های دینی و اسلامی گفت: سیره علمی و عملی فقهای دینی بزرگ‌ترین سد در برابر توطئه های نرم دشمنان اسلام است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، فرزانگان، مشاهیر و شخصیت های وزین و وثیق را از مهم ترین ثروت های یک ملت دانست و گفت: فقهای دینی در شکل دادن آن جامعه به سیمای الهی و آسمانی، نقش اساسی و حیاتی را ایفاء می کنند.

وی با بیان این که عمق فرهنگی و فرهنگ عمیق دینی و برخورداری از فرهیختگان و دانشمندانی که بر تاریخ تمدن بشری حق حیات دارند، از ویژگی های ملت ایران است، افزود: به همین دلیل شورای فرهنگ عمومی استان معرفی چهره های نامور و تاریخ ساز نظیرعلامه سعید العلماء و علامه ملامحمد اشرفی، آیت الله شهید شیخ فضل الله نوری و آیت الله کوهستانی را در دستور کار خود دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به تأثیر گذاری شناخت بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با علمای دین خاطرنشان کرد: مهم ترین امتیاز و دستاورد مبارک معرفی فرزانگان و علمای طراز اول و مشاهیر، شناسایی عقبه غنی فرهنگی و هویتی به نسل جوان به منظور خود باوری و آگاهی نسبت به ریشه های عمیق و قویم شخصیتی و تمدنی، همچنین الگو دهی به جامعه جهانی است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که تاثیرگذار‌ترین شخصیت های آسمانی با عمری از تلاش و مجاهدت ایثارگرانه و آسمانی متعلق به پیشینه های الهی ملت ایران است، خاطرنشان کرد: دریغ ورزیدن از معرفی چنین چهره های پر فروغ برای جهانیان، ظلم و بی عدالتی نسبت به بشریت معاصر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید بر این که باید زمینه شناخت بیشتر نسل جوان با علما و فقهای دینی بیشتر فراهم شود، تصریح کرد: امروز سیره علمی و عملی بزرگان دینی بهترین الگو برای جوانان کشورمان است.

وی با اشاره به این که با تحقیقی هر چند مختصر و گذرا در جستجوی عوامل سرنوشت ساز در حیات طیبه و تمدنی جهان و به خصوص ملت ایران، نقش برجسته و تاریخ ساز علمای ربانی و دانشمندان دینی در تحولات علمی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کاملا مشهود، ملموس و انکارناپذیر است، تصریح کرد: در سده‌های اخیر، این حضور پر فروغ‌تر و سر‌شار از درس‌ها و عبرت‌ها است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عدم بهره‌گیری از تجارب گرانسنگ علما و فقهای دینی سده اخیر بزرگ‌ترین جفا و بی مهری است، گفت: باز خوانی و بازبینی دقیق رهبری علما در عرصه‌های مختلف و مقاطع گوناگون نقش سازنده و پر نشاط سرمایه‌های گذشته در سود آفرینی‌های آینده است.

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید براین که معرفی سهامداران اصلی فکر و فضیلت این سرزمین مقدس که با زندگی مجاهدانه و سراسر فداکاری و ایثار خود، خدمات شایانی به بشریت در تعالی دانش و اخلاق کرده‌اند، وظیفه نخست همه متولیان دینی و فرهنگی کشور است، گفت: کشف رمز و راز توفیق بزرگ شخصیت‌های ما‌ندگار، جاودان و تأسی از آنان و الگو‌دهی به نسل جوان یک ضرورت است.

وی با بیان این که همه ما باید به دنبال آگاهی بیشتر نسبت به ارزش‌ها ی مستمر در گنجینه‌های فرهنگی ملت ایران باشیم، تصریح کرد: پی‌بردن به نقش حیاتی عوامل تأثیر‌گذار بر رویکرد راهبردی شخصیت‌ها و فرزانگان به منظور تقویت همان عوامل در کسب اقتدار برای دوره کنونی یک ضرورت مهم است.

حجت الاسلام ابراهیمی، تکریم و تجلیل از علما را پاسداشت مقام فقه و فقاهت دانست و با بیان این که علما و فقهای دینی همواره سبب شکوفایی و بالندگی جامعه بوده و هستند، تصریح کرد: امروز باید سیره علمی و عملی بزرگان دینی را بیشتر در اختیار نسل جوان جامعه قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران با اشاره به هجمه های گسترده فرهنگی غرب علیه ارزش های دینی و اسلامی، خاطرنشان کرد: سیره فقهای دینی بزرگ‌ترین سد در برابر توطئه‌های نرم دشمنان اسلام است./950/ت302/س

ارسال نظرات