۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۶۳۶

نگاهی به محورهای خطبه‌های نماز جمعه خوزستان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شوش، با بیان این که مسأله ولایت فقیه محوری جدا ناشدنی از نظام اسلامی ایران است، اظهار داشتند: اطاعت از مقام معظم رهبری در همه زمینه‌ها بر همگان ضروری است و انحراف از این مسیر قابل قبول نیست.
نماز جمعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ائمه جمعه خوزستان، روز گذشته در خطبه های نمازجمعه با بیان با بیان این که مسئله ولایت فقیه محوری جدا ناشدنی از نظام اسلامی ایران است، اظهار داشتند: اطاعت از مقام معظم رهبری در همه زمینه ها بر همگان واجب است و انحراف از این مسیر مورد قبول رهبری، انقلاب و ملت نیست.

اطاعت از ولی فقیه بر همگان واجب است

حجت الاسلام عبدالرزاق عفری، امام جمعه موقت شوش، در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان داشت: اطاعت از مقام عظمای ولایت در همه زمینه ها بر همگان واجب و انحراف از این مسیر مورد قبول و تایید رهبری انقلاب و ملت نیست.

این فعال عرصه فرهنگی، به هفتم خرداد، سالروز مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: کار مجلس، نظارت خوب و جامع بر اجرای قوانین و وجود آن در کشور نشانه دمکراسی و آزادی برای ملت ایران است.

امام جمعه موقت شوش، در ادامه سخنان خود تاکید کرد: که مجلس در نظام اسلامی جایگاه والایی دارد و امام آن را در راس امور می دانستند که مجلس شورای باید قدر موقعیت خود را در نظام اسلامی ایران بداند.

استاد حوزه علمیه، از مهمترین وظایف مجلس شورای اسلامی را تصویب قوانین و برنامه های موردنیاز کشور در چارچوب ضوابط مبانی اسلامی دانست و با ابراز امیدواری از عملکرد مجلس، یادآور شد: خوشبختانه در تصمیمات و مصوبات مجلس شورای اسلامی مشاهده می شود که مبانی اسلامی حفظ می شود که این نشان دهنده اسلامی بودن مجلس شورای اسلامی است؛ از این رو مجلس شورای اسلامی باید استقلال خود را حفظ و وظیفه نظارتی خود را محکم تر و استوارتر کند.

فرهنگ شبکه های ماهواره ای چیزی جز گمراهی و هرزگی نیست

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، خطیب جمعه دزفول، با بیان این که بسیاری از شبکه های ماهواره ای منشاء فساد و آثارشان بر تربیت انسان ها بسیار مخرب است، اظهار داشتند: ظاهر زیبا ،جذاب و فریبنده این وسیله تاکنون خانواده های زیادی را گرفتار کرده و اگر حساسیت نشان داده نشود و مراقبت صورت نگیرد آمار خانواده های گرفتار در این دام روز به روز افزایش خواهد یافت.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: استفاده از ماهواره که به اصطلاح تکنولوژی پیشرفته تلقی می‌شود، سبب ترویج عادت‌های زشت و ناروا در جامعه می‌شود باعث از بین رفتن گوهر و معرفت تقوا در جامعه می‌شود.

امام جمعه دزفول، ابزاری نظیر ماهواره را از وسایل جنگ‌نرم دشمن علیه مسلمانان و جهان اسلام دانست و تصریح کرد: نامرئی و تدریجی بودن از ویژگی‌های این جنگ نرم است که به مراتب از جنگ سخت دشوار‌تر خواهد بود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با بیان این‌که پیشگیری و مراقبت بر عدم ابتلا به دام دشمن بسیار سودمند‌تر از درمان است، اظهار داشت: باید مقابل هجمه های مخرب هوشیار بود؛ چراکه شمن همواره بیدار و برای انحراف جامعه اسلامی برنامه ریزی می کند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با نام بردن از شخصیت هایی نظیر شیخ انصاری، آیت الله معزی، آیت الله قاضی و اشاره به وجود 2600 شهید گلگون کفن در شهرستان دزفول، تصریح کرد: جوانان باید بدانند در شهری زندگی می کنند که زادگاه و محل زندگانی چنین افرادی شخصیت هایی و قدر موقعیت خود را دانسته و به خود افتخار بکنند.

حجاب باعث عفت و مصونیت زن در جامعه است

حجت الاسلام سید مجید شرفی، خطیب جمعه اروندکنار ابراز داشت: :حیا، عفاف و حجاب زن در شکل گیری یک جامعه با تقوا و سالم تاثیر‌گذار است که باید مسؤولان فرهنگی اهتمام ویژه ای به این مسئله بپردازند.

رییس شورای فرهنگ عمومی اروندکنار در ادامه سخنان خود با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای زنان جوامع اسلامی است، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س ) به عنوان حامی و پیرو اصلی ولایت بهترین الگو برای زنان و دختران در ولایت مداری و حجاب و عفاف است.

استاد حوزه علمیه، به خیزش های اسلامی مردمی کشورهای مسلمان عربی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مشاهده می شود که جهان اسلام از ظلم و ستم به سران کشورهای به ستوه آمده اند و با تأسی از انقلاب اسلامی ایران در صدد چیره شدن بر حکومت های ظالم هستند.

حجت الاسلام شرفی با محکوم کردن جنایات آل خلیفه و آل سعود در بحرین اظهار داشت:کسانی که قرآن کریم، مساجد و حسینیه ها را آتش می زنند نباید به خود اجازه دهند که شعار و کلامی از اسلام و قرآن برای سرکوب مسلمانان سر بدهند.

امام جمعه اروندکنار به بد رفتاری با زندانیان مسلمان بحرینی بویژه زنان محجبه در زندان های آل خلیفه، توسط مزدوران سعودی و بحرینی اشاره کرد و گفت: در برهه کنونی استکبار جهانی از حاکم شدن اسلام ناب محمدی در خاورمیانه جدید هراس دارد و باید به آنان اعلام کرد که در آینده ای نزدیک خاورمیانه جدید با محوریت اسلام تشکیل خواهد شد.

رسیدگی مسؤولان به مشکلات مردم افزایش بیشتر شود

حجت الاسلام سیدنبی موسوی، امام جمعه خرمشهر، خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رییس جمهور به شهرستان آبادان، مشکلات عمده اجتماعی و مطالبات عمرانی مردم خرمشهر خدمت ایشان مطرح گردید که دکتر احمدی نژاد قول مساعدت و حل این مشکلات را دادند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر، در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دغدغه اصلی خانواده های مقاوم و ایثارگر خرمشهری بیکاری جوانان است که باید اهتمام ویژه ای از سوی مسؤولان زیربط در این راستا صورت بگیرد.

حجت الاسلام موسوی، به سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان اشاره کرد و یادآور شد: مقاومت و ایثارگری رزمندگان و ایثارگران سپاه سالام در آزادسازی این شهر بسیار زیبا و وصف‌ناپذیر بود با اندک تسلیحات نظامی شوکت استکبار جهانی توسط رزمندگان ایرانی به زمین کوبیده شد.

امام جمعه خرمشهر، با اشاره به قیام مردم کشورهای عربی، تأکید کرد: در آینده ای نزدیک همه مسلمانان باید پیروزی ملت های مسلمان علیه حکام ظلم و مزدور را جشن بگیرند که این کار با مقاومت و صبر برادران و خواهران مسلمان کشورهای عربی امکان پذیر است.

روحیه خودباوری و استقلال طلبی در بین متخصصان ایرانی ستودنی است

حجت الاسلام مهدی محمدی پور، امام جمعه موقت آبادان، با اشاره به بهره برداری از فاز سوم پالایشگاه آبادان با حضور رییس جمهور در گفت: امروز متخصصان داخلی با سلاح علم و دانش به جنگ اقتصادی با دشمن رفته و تلاش آنها در این عرصه قابل تقدیر و ستایش است

رییس شورای فرهنگ عمومی چوئبده، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: بهره برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان برگ زرینی برای دانشمندان و متخصصان ایرانی است.

خطیب جمعه آبادان با اشاره به بروز حادثه آتش سوزی در بخش کوچکی از این پروژه عظیم ملی گفت: با همت و تلاشی که در صنعت نفت کشور وجود دارد در آینده نیز این مشکل برطرف و مجددا واحد آسیب دیده وارد مدار تولید می شود.

حجت الاسلام محمدی پور، تصریح کرد: لازم است که برای تقویت روحیه جهادی در بین کارکنان زحمتکش پالایشگاه آبادان نام فردی را که در این حادثه آتش سوزی فوت کرد، به عنوان شهید کار و تلاش در تقویم کشور ثبت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کشف و انهدام شبکه جاسوسی آمریکا توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: وزارت اطلاعات با دستگیری این شبکه سازمان جاسوسی آمریکا نقشه های شوم و فریبکارانه استکبار جهانی را برای افکار عمومی جهانیان به خوبی نشان داد.

امام جمعه موقت آبادان با اشاره به افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 59 گفت: نمایندگان مجلس، وکلای مردم هستند و باید به قول های خود مبنی بر حل مشکلات مردم پایبند باشند.

حجت الاسلام محمدی پور در پایان سخنان خود وضیعت جسمانی حجت الاسلام و المسلمین محمدی اصفهانی امام جمعه آبادان را رضایت بخش توصیف و از مردم به خطر ابراز محبت به نسبت به ایشان تشکر کرد./9461/پ201/س
ارسال نظرات