۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۶۰۸۷

نام نویسی امتحانات شفاهی حوزه از نیمه خرداد ماه آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره امتحانات شفاهی حوزه‌های علمیه از نام نویسی دوره جدید امتحانات شفاهی طلاب حوزه علمیه قم از نیمه خرداد ماه خبر داد.
عكس آرشيو
حجت الاسلام محمد علی نظری، مدیر اداره امتحانات شفاهی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: نام نویسی دوره جدید امتحانات شفاهی به صورت اینترنتی از 15 خرداد ماه آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: طلاب سطح عالی حوزه های علمیه کشور می توانند از 15 خرداد ماه برای نام نویسی در دوره جدید امتحانات شفاهی حوزه با مراجعه به نشانی اینترنتی
http://www.howzeh-qom.com/ اقدام کنند.

حجت الاسلام نظری، ظرفیت نام نویسی در هر دوره را حدود 4500 نفر اعلام کرد و افزود: در هر دوره حدود 5000 هزار کتاب از طلاب پایه‌های هفتم تا دهم حوزه توسط استادان برجسته حوزه به صورت شفاهی امتحان گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره از امتحانات، طلاب پایه‌های هفتم تا دهم حوزه می‌توانند نام نویسی کنند که فرصت نام نویسی تنها تا زمانی خواهد بود که ظرفیت پذیرش در دوره تکمیل شود.

این مقام مسؤول یادآور شد: زمان برگزاری امتحانات شفاهی دوره جدید در تیر و مرداد ماه برگزار می شود که برای امتحانات دوره شهریور و مهرماه نام نویسی از نیمه مرداد ماه انجام خواهد گرفت.

مدیر اداره امتحانات شفاهی حوزه های علمیه گفت: محدوده امتحان شفاهی پایه 6 (اصول ازمباحث حجت تا آخر کتاب؛ فقه ازکتاب طلاق تا آخر کتاب)، محدوده امتحان شفاهی پایه 7 (اصول کل قطع وظن؛ فقه مکاسب محرمه وبیع تاشروط متعاقدین) است.

وی یادآور شد: محدوده امتحان شفاهی پایه 9 (اصول ازاول کفایه تا نواهی؛ فقه شرائط عوضین تاماهیت العیب) و محدوده امتحان شفاهی پایه10 (اصول از نواهی تا آخرکفایه؛ فقه ازماهیت العیب تا آخرکتاب) خواهد بود.

حجت‌الاسلام نظری از راه اندازی بخش مشاوره‌های علمیه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خبر داد و اظهار کرد: مشاوره های علمی از سال آینده راه اندازی می‌شود که در حال حاضر به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی استادان در این بخش هستیم.

وی افزود: با راه اندازی این بخش، طلاب می‌توانند قبل از حضور در امتحانات به صورت حضوری با استادان با تجربه در خصوص نحوه شرکت در امتحان و چگونگی مطالعه درس، مشاوره علمی بگیرند تا در امتحانات شفاهی موفقیت بدست آورند.

مدیر اداره امتحانات شفاهی حوزه‌های علمیه، راه‌اندازی بخش ویدئو کنفرانس را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد و گفت: در حال حاضر برخی مدارس علمیه به این بخش مجهز شده‌اند که به صورت غیرحضوری از طلاب امتحان شفاهی به عمل می‌آید.

لازم به ذکر است، آن دسته از طلاب که نسبت به نحوه امتحان و یا نام نویسی اعتراض و یا انتقادی دارند می توانند به بخش امتحانات شفاهی مراجعه کنند.

گفتنی است، همزمان با نام نویسی اینترنتی زمان دقیق برگزاری امتحان شفاهی به طلاب اعلام می شود و طلاب در صورتی که آمادگی شرکت در امتحان درس انتخاب شده را نداشته باشند باید چند روز قبل از برگزاری امتحان انصراف خود را اعلام کنند./917/پ202/ص
ارسال نظرات