۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۶۱۷۷

محور سخنرانی‌های ائمه جمعه استان خوزستان

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان، با بیان این که حضرت امام خمینی(ره) به اسلام و مسلمانان سراسر جهان هویت و شخصیت بخشید، اذعان داشتند: امروز نجات و رستگاری کشور و ملت ما در گرو پایبندی به آرمان های والای خمینی کبیر است و همگان می بایست منویات امام راحل را نقشه راه خود قرار دهند.
نماز جمعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ائمه جمعه خوزستان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه با بیان این که حضرت امام خمینی(ره) به اسلام و مسلمین سراسر جهان هویت و شخصیت بخشید، اظهار داشتند: امروز نجات و رستگاری کشور و ملت ما در گرو پایبندی به آرمان های والای خمینی کبیر (ره)می باشد و همگان می بایست منویات امام راحل را نقشه راه خود قرار دهند.

دوست و دشمن به بی‌نظیر بودن شخصیت امام راحل(ره) اذعان دارند

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، با تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل (ره)، اظهار داشت: به اعتراف دوست و دشمن شخصیت امام راحل (ره) پس از ائمه اطهار (ع) شخصیتی بی‌نظیر است.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) میدان‌دار میدان سیاست، شخصیتی اسلام ‌شناس و فقیه جامع ‌الشرایط و مهمترین ویژگی آن امام سفرکرده استکبارستیزی بود که این ویژگی را از جد بزرگوارش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به ارث برده بود.

خطیب جمعه ماهشهر، با بیان این که ویژگی‌ها و خصایص امام خمینی(ره) سبب شده که با گذشت بیست و دو سال از ارتحال ایشان، عشق و علاقه به وی در بین مردم ایران بیشتر ازگذشته شود، تصریح کرد: هر ساله خیل عظیمی از ملت به سوی مرقد مطهر امام خمینی(ره) حرکت و در حضور مقام معظم رهبری با آرمان‌های معظم‌له و شهیدان والامقام تجدید میثاق می‌کنند.

حجت الاسلام غبیشاوی ابراز داشت: هنگامی که ملت ایران مشاهده کنند که چنین شخصیت بزرگی نهضت شان رهبری می کند، هرچه دارند در طبق اخلاص می گذارند و با حضور پر شور از در خط ولایت فقیه دفاع و این راه را ادامه می دهند.

امام جمعه ماهشهر با تاکید بر اینکه پیوند عمیقی بین توده ملت و ولایت حاکم است، اظهار داشت: از زمان حیات با برکت امام خمینی (ره)، پیوند عمیق و ناگسستنی بین توده ملت و ولایت و رهبری حاکم بوده که همچنان نیز با استحکام تمام در حال استمرار است.

حجت الاسلام غبیشاوی بیان داشت: استمرار این پیوند عمیق به این لحاظ است که بلافاصله پس از ارتحال امام راحل (ره)، بهترین جانشین برای معظم‌له انتخاب شد که یک رهبر آگاه و بیدار با رهبری کاملاً بی‌نظیر خود راه امام و انقلاب را ادامه می دهد؛ از این رو وظیفه یکایک ما این است که بیعت خود را با ولایت و مقام معظم رهبری مستحکم‌تر کنیم، چرا که ستون خیمه این انقلاب ولایت فقیه است.

نجات و رستگاری کشور در گرو پایبندی به آرمان های امام خمینی است

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، خطیب جمعه دزفول، با بیان این که حضرت امام خمینی(ره) به اسلام و مسلمین سراسر جهان هویت و شخصیت بخشید، اظهار داشت: امروز نجات و رستگاری کشور و ملت ما در گرو پایبندی به آرمان های والای خمینی کبیر (ره) می باشد و همگان می بایست منویات امام راحل را نقشه راه خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ملت و مسوولان به هر مقداری که از آرمان های حضرت امام خمینی(ره) و اهداف و منویاتش فاصله بگیرند به همان اندازه حرکت در مسیر انقلاب دچار انحراف می شود که باید مواظب بود؛ از این رو باید همواره خود را با ملاک ها و معیارهای امام راحل وفق و وصایای آن حضرت را در ابعاد مختلف با اعمال خود تطبیق داد.

وی به تاثیر پذیری ملت های آزادی خواه منطقه و جهان از افکار و عقاید بنیانگذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اکنون به رغم گذشت بیش از دو دهه از ارتحال امام خمینی(ره) شاهد نفوذ اندیشه ایشان در میان ملت ها هستیم که به انقلاب های کنونی در برخی کشورها منجر شده است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی تصریح کرد: نهضت هایی که در کشورهای مصر، بحرین، یمن و لیبی صورت گرفته است در واقع الهام و کانون حرارت آن قیامی است که در جمهوری اسلامی ایران به رهبری خمینی کبیر (ره) در ایران می باشد.

امام جمعه دزفول گفت: امام با ژرف اندیشی خود راه سعادت را مقابل ملت های جهان قرار داد و اکنون شاهد آن هستیم که پیش بینی های ایشان یکی پس از دیگری در حال وقوع است و مردم علیه حکام سرسپرده خود به پاخاسته اند.

آشنا کردن نسل جوان با شخصیت امام خمینی امری ضروری است

حجت‌الاسلام سیدجلیل محقق، امام جمعه شوشتر، با تشریح قسمت‌های پنهان شخصیت امام خمینی(ره) اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) خلاق را سیاست گره زده بود و این دستاورد بزرگ و مهم برای یک شخص در جهان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه شخصیت و تفکرات والای امام خمینی(ره) باعث سرعت بخشیدن به برخی تحولات در منطقه شد، گفت: پیش‌بینی فروپاشی شوروی، بیداری اسلامی و انتفاضه فلسطین همه از تحولاتی است که با دور اندیشی از طرف امام خمینی(ره) پیش‌بینی شده بودند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شجاعت امام خمینی(ره) مثال زدنی بوده است، خاطرنشان کرد: زمانی که یک نفر در زندان است ترس وی را فرا می‌گیرد ولی امام خمینی(ره) زمانی که در زندان با توهین یکی از سربازان به صدیقه طاهره حضرت فاطمه(س) مواجه می‌شود سیلی محکمی به گوش وی می‌زند و جلوی تکرار این توهین را می‌گیرد.

حجت الاسلام محقق با تاکید بر برخی از جلوه‌های شخصیتی امام خمینی(ره) ابراز داشت: ساده زیستی و عاری بودن از تکلف از جلوه‌های بسیار شاخص شخصیت امام خمینی(ره) بود که این جلوه‌ها باعث محبوبیت امام بین مردم و عامه جامعه شده بود و این محبوبیت همچنان نیز ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه، با بیان این که باید شخصیت امام خمینی(ره) را به نسل جوان آشنا کرد، گفت: باید تلاش کرد تا نسل جدید درک صحیحی از شخصیت والای امام خمینی(ره) داشته باشند و به این دلیل باید کوشید تا این امر به بهترین روش انجام شود./9461/پ203/ص
ارسال نظرات