۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۷۵
در ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی؛

مبلغان حوزه ابعاد شخصیتی امام خمینی را تبیین کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: سیصد مبلغ حوزه علمیه با حضور در مجالس، محافل، تکایا و دیگر اماکن فرهنگی و مذهبی در ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، اندیشه های امام خمینی(ره) را تبیین کردند.
اعزام مبلغ، تبليغ


حجت الاسلام سید غلامعباس موسوی، مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران بیش از پیش مورد توجه اندیشمندان و فرهیختگان جهان قرار گرفته است.

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام کامل، جامع، تأثیرگذار و آینده‌نگر شناخته شده است، افزود: این انقلاب را امام خمینی(ره) پی ریزی کردند و ما نسبت به معرفی این شخصیت تأثیرگذار جهانی که مجدِد و احیاگر اسلام است وظیفه داریم بیش از این تلاش کنیم و این چهره عرفانی الهی را به خوبی به جامعه اسلامی، جامعه بشری و همه آزادی‌خواهان جهان معرفی کنیم.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: لازم است با عمل به فرامین، رهنمودها و اندیشه های امام راحل و با تبعیت از ولایت فقیه که بزرگترین میراث امام است نسبت به ایشان ادای وظیفه کنیم و زوایای شخصیتی امام را به صورت علمی، ویژه و گسترده به نسل نو معرفی و منتقل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از این رو دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در راستای وظایف خویش، نزدیک به سیصد مبلغ به مناطق مختلف کشور اعزام کرده است؛ این مبلغان در مدت سه روز با حضور در مجالس، محافل، تکایا و دیگر اماکن فرهنگی و مذهبی اندیشه های امام خمینی(ره) را برای مردم تبیین کرده‌اند.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: این مبلغان با تبیین اندیشه ها و مبانی فکری امام راحل به ویژه اصل مترقی ولایت فقیه، تبیین شخصیت علمی، فقهی، سیاسی و سیره شخصی امام، به شبهات مردم در خصوص کارآمدی نظام اسلامی پاسخ گفته و به تبیین نقش ولایت فقیه در بیداری اسلامی و تبلیغ چهره به چهره بین مردم پرداخته‌اند.

وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات تابستانی تأکید کرد: در این فرصت تبلیغی، مبلغان عمومی، بشیران جوان و بانوان مبلغ با استفاده از تمام توان و امکانات موجود، جوانان را برای حضور در میهمانی خدا آماده می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که محدودیتی برای اعزام بانوان مبلغ وجود ندارد، تصریح کرد: بانوان مبلغ دارای پرونده در دفتر تبلیغات اسلامی بر اساس تخصص و درخواست نهادهای اعزام مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شوند.

شایان ذکر است، طرح هجرت تابستانی از تاریخ چهارم تیرماه تا 6 مردادماه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور اجرا خواهد شد./919/ت302/ع

ارسال نظرات