۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۰۰۶

تشریح فعالیت‌ مؤسسه آموزشی امیرالمؤمنین اهواز

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز، به برگزاری دوره مکالمه عربی ویژه دانشجویان و خانواده آن ها اشاره کرد و گفت: مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) در جهت اهداف ولایی خود، به انجام فعالیت‌های گسترده فرهنگی در داخل و خارج از کشور نیاز دارد.
رضا شيشه بر، معاون آموزش موسسه آموزش عالي اميرالمومنين (ع)
رضا شیشه‌بر، معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به زمان برگزاری امتحانات پایان ترم مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز اشاره و تصریح کرد: این امتحانات از روز بیست و پنجم خرداد ماه جاری آغاز و در ششم تیرماه جاری در قالب 10 جلسه امتحان و با شرکت 272 نفر جلسه امتحان که این امتحانات مجموعا در مدت 16 ساعت و 10 دقیقه برگزار شد.

معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز، در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: درس های متون ادبی امامت، سیره معصومین(ع) 1، امامت خاصه 1، تاریخ تحلیلی عصر نبوی، مهدویت از نگاه فریقین، علوم بلاغی 2، صرف و نحو 2، متون نظم و نثر دوره عباسی، تاریخ ادبیات دوره عباسی اول و مقاله نویسی و محاضره از منابع امتحانی دانشجویان مؤسسه امیرالمؤمنین بود.

شیشه بر، با بیان این که اعلام نتایج امتحانات دو هفته آینده مشخص می شود، ابراز داشت: امیدواریم طی این دو هفته اساتید مربوطه با اعلام نتایج به اداره آموزش بتوانیم نتیجه کلی امتحانات را در قالب کارنامه های تحصیلی آماده و در اختیار دانشجویان عزیز قرار دهیم.

وی، به چگونگی پذیرش دانشجو از سوی مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و بیان داشت: طبق آیین نامه وزارت علوم و تحقیقات سه برابر ظرفیت پذیرش باید دانشجوی جدید باشد که این کار در طی روزهای گذشته از طریق سی دی که از سوی سازمان سنجش ارسال شده انجام شد و اطلاعات مربوطه را در اختیار ما گذاشت.

معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز، اضافه کرد: اسامی متقاضیان از درون سی دی ارسالی سازمان سنجش استخراج شد و باتوجه به این که عده ای از پذیرش شدگان غیر بومی و غیر اهوازی بودند مجاز به تحصیل در مؤسسه امیرالمؤمنین نبودند که براساس این قانون اسامی آن ها از لیست دانشجویان مؤسسه حذف شد.

شیشه بر، با تأکید بر این که زمان مصاحبه مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز از یازدهم تیرماه آغاز می شود، ابراز داشت: مدت زمان مصاحبه مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز 10 روز است که در این مدت از دانشجویان عزیز برای گزینش دعوت به عمل می آوریم.

وی، به مدارک لازم برای گزینش مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز اشاره و تأکید کرد: کارت ملی، شناسنامه عکس دار، دو قطعه عکس4*3 و کارنامه تحصیلی دانشجویان که از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است را باید به همراه داشته باشند که اسامی پذیرفته شدگان از طریق سایت سازمان سنجش در شهریور ماه به اطلاع متقاضیان عزیز خواهد رسید.

معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز، خاطرنشان کرد: براساس توافقاتی که با سازمان سنجش کشور بعمل آمده است در سال تحصیلی جدید 100 دانشجو می توانند در مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز تحصیل کنند.

شیشه بر، در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره مکالمه عربی ویژه دانشجویان و خانواده آن ها اشاره و خاطرنشان کرد: مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) در جهت اهداف ولایی خودف به انجام فعالیت های گسترده فرهنگی در داخل و خارج از کشور نیاز دارد.

وی، اضافه کرد: یادگیری و تقویت زبان عربی در مؤسسه به عنوان یک اولویت همیشه مرود توجه بوده است که در این راستا دانشجویان این مؤسسه ضرورت دارد که در دوره های کاربردی مکالمه عربی شرکت کنند.

معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز، تصریح کرد: توافقاتی با حوزه علمیه قم صورت گرفته است که مدرسین مجرب و توانمند در رشته علوم بلاغی و زبان عربی از آن ها دعوت می شود و در قالب دوره ای فشرد این کلاس ها برگزار خواهد شد.

وی، ابراز داشت: تاریخ برگزاری این کلاس ها از بیست و پنجم تیر ماه جاری آغاز و تا نیمه شهریورماه در قالب سه گروه 25 نفری که در مجموع 75 نفر می باشند به پایان می رسد؛ از این رو این بخشی از کلاس ها در حوزه علمیه امام خمینی(ره) اهواز و مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار می شود.

شیشه بر، به منابع آموزشی ویژه برگزاری این دوره اشاره کرد و گفت: منابع ویژه این دوره کتبی هستند که توسط اساتید مرکز مدیریت حوزه علمیه قم تألیف شده اند که شامل کتاب اللغه العربیه و کتاب تمرینی آموزش زبان عربی است.

معاون آموزش مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز، با ابراز خوشحالی از پایان موفقیت آمیز سال تحصیلی 90-89 مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز، اذعان داشت: این ترم مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) اهواز به شکل ایده آل و مطلوبی به پایان رسید که امیدواریم با اعلام نتایج بتوانیم یک جمعی بندی کلی از مؤسسه داشته باشیم و در اختیار عزیران بگذاریم./9461/پ202/س
ارسال نظرات