۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۰۸۱۲۹
معاون دبیر کل حزب الله لبنان:

ایران امید اصلی در برافراشتن پرچم اسلام است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ‌ایران همیشه در کنار مقاومت لبنان و فلسطین ایستاده است و از ملت های منطقه در برابر طرح های آمریکای مستکبر دفاع کرده و نسبت به مسائلی که ما در منطقه با آن دست و پنجه نرم می کنیم اهتمام فراوانی دارد.
شيخ نعيم قاسم معاون دبيرکل حزب الله لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی که به مناسبت اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید محمد حسین فضل الله در بیروت برگزار شد گفت: یکسال از عروج روح بلند مرتبه سید، پدر، استاد و مربی ما به ملکوت اعلا می گذرد و همچنان صحنه های مختلف را با عشق، ندای حق و اندیشه هایش نورانی می سازد، وی همچنان با شجاعت، ایستادگی در حق و ثبات دیدگاه در میان ما حضور دارد و پرچم رسالت اسلام را که حمل می کرد به اهتزاز درمی آید.

وی افزود: این مرجع فقید همواره از مقاومت و آزادی زمین های اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی دفاع می کرد و سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اسرائیل غده سرطانی است را بازگو می کرد و می گفت تا هنگامی که رژیم اشغالگر از بین نرود آسوده نخواهد شد. جویای احوال نیروهای مقاومت می شد و جنگ 33 روزه را به دقت پیگیری می کرد. تصمیمات شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی را عامل تقویت این رژیم می دانست و خروج ذلت بار صهیونیست ها از لبنان و شکست در جنگ 33 روزه را کوچک ترین موفقیت مقاومت می پنداشت.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: آیت الله فضل الله پرچمدار وحدت اسلامی بود و به شدت به آن ایمان داشت. این وحدت بود که طرح های دشمنان را خنثی ساخت و ما را در برابر چالش ها حفظ خواهد کرد. فتنه های مذهبی در جهت حفظ مصالح آمریکا و رژیم غاصب است و توسط آنان اداره می شود. این مرجع تلاش های فراوانی در جهت تقریب انجام داد و همگان را به احترام به عقاید و آرای مذاهب دیگر دعوت می کرد.

معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به دشمنی سخت علامه فضل الله با آمریکا اظهار داشت: سخنرانی های این علامه بزرگ هیچ گاه از جنایت های آمریکا عاری نبود و همیشه از جنایت های این کشور یاد می کرد. آمریکا عامل اصلی مشکلات منطقه است و برای گسترش آشوب و سرقت ثروت هایمان تلاش می کند. آمریکا شر مطلق و حامی رژیم صهیونیستی است و برای حفظ مصالح این رژیم به جنایت های مختلف دست می زند و از استقلال، آزادی و بازسازی جوامع جلوگیری می کند. آیت الله فضل الله در سال 1985 میلادی به دلیل مواضع شجاعانه و ناکام گذاشتن برخی از طرح های آمریکا برای اشغال کشورهای اسلامی از سوی سازمان اطلاعات این کشور با بزرگ ترین عملیات ترور مواجه شد.

وی درباره دیدگاه علامه فضل الله نسبت به ایران گفت: آیت الله فضل الله همواره بر اهمیت و نقش و تجربه اسلامی ایران تاکید می کرد و در همه حالت ها و چالش ها با این نظام اسلامی همراه بود و این کشور را امید اصلی در برافراشتن پرچم اسلام و خدمت به امت بر اساس حق و عدالت می دانست. از کشورهای عربی می خواست به دست دراز شده به این کشورها پاسخ مثبت بدهند و این امر را خیر همگانی می پنداشت.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: ایران همیشه در کنار مقاومت لبنان و فلسطین ایستاده است و از ملت های منطقه در برابر طرح های آمریکای مستکبر دفاع کرده و نسبت به مسائلی که ما در منطقه با آن دست و پنجه نرم می کنیم اهتمام فراوانی دارد. ایستادگی در کنار ایران، ایستادگی در برابر پروژه تخریبی خطرناک آمریکا و اسرائیل است.

این مقام حزب الله لبنان بر لزوم حمایت از سوریه تاکید کرد و بیان داشت: سوریه از آزادی لبنان نقش پررنگی داست و در کنار مقاومت ایستاد. مصلحت لبنان در این است که از سوریه حمایت کند، زیرا دشمن باطلمان همگان را هدف قرار داده و خیر لبنان، سوریه و هیچ کدام از کشورهای منطقه را نمی خواهد.

وی کیفرخواست دادگاه ویژه ترور رفیق حریری را باطل خواند و افزود: این دادگاه آمریکایی و اسرائیلی یک دادگاه سیاسی است و برای از بین رفتن حقیقت و عدالت تلاش می کند. این دادگاه ابتدا سوریه و چهار افسر لبنانی را متهم و آنان را ظالمانه و دشمنانه زندانی کرد و هم اکنون نیز که ناتوانی رژیم صهیونیستی در غلبه بر حزب الله را مشاهده کرده است نیروهای مقاومت را هدف قرار داد.

شیخ نعیم قاسم در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: این دادگاه، بخشی از بازی استکبار برای لبنان و ترسیم نقشه خاورمیانه و حفظ نظام صهیونیستی است و این طرح آمریکایی و اسرائیلی برای کسانی که با مقاومت و مجاهدت توانستند اسرائیل را اخراج کنند چیز کوچکی است به سنگی جلوی مقاومت مبدل نخواهد شد./980/ب903/گ
ارسال نظرات