۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۸۴۷۸
خطیب جمعه بیروت:

اظهارات شیخ الازهر موجب دلگرمی مسلمانان و دلسردی دشمنان بود

خبرگزاری رسا ـ سید علی فضل الله از موضع گیری و اظهارات همگرایانه شیخ الازهر مصر استقبال کرد و آنها را شجاعانه، وحدت گرایانه، دلسوزانه و در راستای تحقق وحدت امت اسلام توصیف کرد.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت، روز گذشته با صدور بیانیه ای ضمن استقبال از موضع گیری و اظهارات همگرایانه شیخ احمد محمد خطیب، شیخ الازهر مصر، گفت: همزمان با تلاش کشورهای بزرگ برای پاشیدن بذر جدایی و اختلاف افزایی در میان مسلمانان با سیاست های ستیزه جویانه و کینه توزانه، اظهارات شیخ الازهر راه را بر تمام کسانی که به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود بودند بست.

سید علی فضل الله این اظهارات را در راستای یکپارچه سازی صف های مسلمانان جهت بازسازی جامعه اسلامی و وحدت امت اسلامی و تاریخ و سرنوشتش ارزیابی کرد و با اشاره به سخنان شیخ احمد خطیب مبنی بر اینکه ما پشت سر شیعیان نماز می خوانیم و میان شیعه و سنی اختلافی نیست که موجب خروج از اسلام باشد و درهای دانشگاه الازهر بر روی دانشجویان شیعه باز است، گفت: شیخ الازهر دست بر نقطه اصلی گذاشت و نقشه های دشمنان برای فتنه انگیزی میان شیعیان و اهل سنت را نقش بر آب کرد.

فرزند ارشد علامه محمدحسین فضل الله، مرجع تقلید فقید شیعیان لبنان، اظهارات شیخ الازهر درباره شیعیان را شجاعانه، وحدت گرایانه، دلسوزانه و در راستای تحقق وحدت امت اسلام با هر دو شاخه اش دانست و افزود: این اظهارات دلگرمی وحدت گرایان و فعالان عرصه وحدت اسلامی و دلسردی فتنه انگیزان بین المللی و صهیونیست ها که به دنبال نابودی مسلمانان هستند را به همراه داشت.

خطیب جمعه بیروت از تمامی مراجع اسلامی جهان اعم از شیعه و سنی خواست تا با این ندای وحدت گرایانه دلسوزانه هم نوا شوند تا با موضعی یکپارچه در سطح امت، پیامی قاطع به دشمنان و فتنه انگیزان و خرافه پرستان و تفرقه افکنان بدهند مبنی بر اینکه عزم امت بر همبستگی و پاسداری از وحدت خویش است و هیچ توفانی توان به لرزه درآوردن این عزم را ندارد.

سید علی فضل الله در پایان تاکید کرد: امت اسلام، امتی واحد و یکپارچه باقی خواهد ماند همانگونه که خداوند اراده کرده است؛ امتی که تمام دگرگونی ها را درون خود خواهد داشت و این دگرگونی موجب قدرت آن خواهد بود و هرگز نابود نخواهد شد اگر دریابد چگونه یکپارچه بماند و اختلاف ها را چون آرای مختلف بنگرد، نه مایه کشمکش و اختلاف.

گفتنی است که شیخ احمد خطیب، شیخ الازهر اخیرا به شدت از شبکه های ماهواره ای و رسانه هایی که به شیعیان اهانت می کنند، حمله تبلیغاتی و رسانه ای علیه شیعیان از سوی برخی گروه های تندرو را محکوم کرد و شیعه را بخشی جداناشدنی از امت اسلام دانست و افزود: شیعیان و اهل سنت تنها در امور فرعی با یکدیگر اختلاف نظر دارند./981/ب902/گ
ارسال نظرات