۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۰۸۷۹۳
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نگاه افراطی وهابیت بخش عظیمی از کارکرد‌های اسلام را نادیده می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسلامی هامبورگ گفت: نگاه افراطی مانند وهابیت و لیبرال به اسلام، بخش عظیمی از کارکرد‌های فردی و اجتماعی اسلام را نادیده می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمين رضا رمضاني مدير مرکز اسلامي هامبورگ و عضو مجلس خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان در رشت، با اشاره به قیام های مردمی در منطقه خاورمیانه و برخی کشورهای اروپایی برنگاه عمیق بر مبانی مهدویت تاکید کرد و گفت: دنیا نیازمند محصولات فکری برآمده از ارزش‌های مکتب مهدویت است، ‌بر همین اساس نگاه فعالان حوزه مهدویت باید جهانی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در گیلان، انقلاب اسلامی را مایه تحول ایران و حرکت آن به سمت تبلیغ مکتب مهدویت خواند و خاطر‌نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی از طریق ولایت فقیه به امام زمان(عج) متصل است.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، برداشت‌های افراطی و لیبرالی از اسلام را مورد وهن اسلام دانست و گفت: نگاه افراطی مانند وهابیت و لیبرال به اسلام، بخش عظیمی از کارکرد‌های فردی و اجتماعی اسلام را نادیده می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، منشأ نگاه لیبرالی به اسلام را غرب معرفی کرد و گفت: جدایی دین از سیاست و عقل از دین منشأ سکولاری داشته و مورد تأیید اسلام تمدنگرا نیست.

وی با بیان این که امام خمینی(ره)با احیای اسلام ناب، اسلام تمدن گرا را به دنیا معرفی کرد، اعلام کرد: تمدن اسلامی امروز، بدون حضور و تلاش های امام خمینی(ره)  تحقق نمی یافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در گیلان، نظام جمهوری اسلامی ایران را برخاسته از نگاه تمدن‌ساز به اسلام توصیف کرد و گفت: اسلام تمدن‌گرا که ایران اسلامی نماینده آن است  باید در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تفسیر شود.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ اضافه کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر مبانی اسلامی سه مرحله تثبیت، مشروعیت‌یابی و کارآمدی را به خوبی پشت سر گذاشته است.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، با اشاره به گرایش‌های گسترده به اسلام در چند سال اخیر، تاکید کرد: اگر به اسلام و اهل بیت(ع) با نگاهی دقیق نگریسته شود، همه به اسلام جذب می‌شوند و  اگر اسلام زیبا و جامع بیان شود دین گریزی در جوامع وجود نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در گیلان، بر افزایش بودجه‌های مربوط به مباحث نرم‌افزاری در حوزه فرهنگی تاکید کرد و گفت: در عرصه نرم افزاری باید تلاش های جدی تری وجود داشته باشد و  مسؤولان این حوزه، متخصص در حوزه فرهنگ باشند.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، دین را فرهنگ ساز دانست و یادآور شد: نگاه امام خمینی(ره) به اسلام نگاهی فرهنگ ساز و تمدن گرا بود و همین نگاه باید در جامعه کنونی ما تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با اشاره به نقش صدا و سیما در بهره گیری از اندیشه های روحانیت برای تبیین مبانی دین و اندیشه امام خمینی(ره)، گفت: از سوی دیگر روحانیان و مبلغان باید از ادبیات سخن گفتن با جوان و نیاز روز جامعه آگاه باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در گیلان، نسبت به انجام کارهای سطحی در حوزه فرهنگ هشدار داد و گفت: متولیان حوزه فرهنگ باید به دنبال کاره ای عمیق باشند و از کار‌های سطحی پرهیز کنند.

مدیرمرکز اسلامی هامبورگ، جامعه روحانیت را صاحب خلاقیت نامید و گفت: متولیان عرصه فرهنگ مقدمات حضور روحانیان را در عرصه‌های فرهنگی فراهم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، تبیین دین به زبانی زیبا را از علل گرایش به دین برشمرد و گفت: با وجود همه آسیب‌ها و چالش‌هایی که از ساختار‌شکنان خارجی و بدخواهان داخلی متوجه نظام است، باز هم می‌شود به بهترین صورت کار فرهنگی کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات