۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۰۹۴۱۵
خطیب جمعه قطیف عربستان:

بیکاری و مشکلات اقتصادی عامل گرایش جوانان سعودی به گروه های تروریستی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان، بیکاری و مشکلات اقتصادی را عامل اصلی گرایش جوانان سعودی به گروه های تروریستی عنوان کرد.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان ، روز گذشته در مسجد امام رضا (ع) این شهر با اشاره به ادامه قیام ملت های عربی گفت: فشارها و مشکلات اجتماعی و اقتصادی که شهروندان کشورهای عربی در سال های گذشته متحمل شده اند، آنان را برآن داشت تا به سوی آزادی و مشارکت های سیاسی گام بردارند.

وی حکومت های عربی را به درمان این مشکلات دعوت کرد و افزود: حکومت های منطقه باید استراتژی خاصی را برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی شهروندان اتخاذ کنند و اگر نتوانند این امر را عملی سازند باید در انتظار انفجار آشوب های ویژه باشند.

حجت الاسلام صفار از افزایش آمار بیکاری در عربستان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: بیش از 31 درصد جوانان سعودی از بیکاری رنج می برند، این امر سبب شده است تا دچار بیماری های روانی شده و به پیشنهادهای خطرناک گروه های تروریستی پاسخ مثبت دهند.

خطیب جمعه قطیف نسبت به ادامه وضعیت کنونی هشدار داد و تصریح کرد: دولت باید تدابیر فوری را برای درمان بیکاری و مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم بیاندیشد و پیش از اینکه کاسه صبر مردم لبریز شده و توان تحمل فشارها را از دست ندهند به فکر اجرای استراتژی های ویژه باشد./980/ب902/گ
ارسال نظرات