۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۶۶۸

گردهمایی 2 هزار نفری روحانیان گیلان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه ماه مبارک رمضان، گردهمایی دو هزار نفری علما و روحانیان استان گیلان امروز در رشت برگزار شد.
گردهمايي بزرگ مبلغان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، گردهمایی بزرگ علما و روحانیان گیلان امروز با حضور نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نماینده ولی فقیه در گیلان و حدود دو هزار نفر از مبلغان دینی استان در رشت برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در این مراسم مهم ترین عامل گسترش هدایت در زمان پیامبر اکرم(ص) را رفتار و خلق عظیم پیامبر دانست و ادامه داد: باید همواره بشارت دهنده بود و نه اینکه مردم را از دین و معنویت دور کرد.

وی، یک‌سویه حرکت کردن را باعث اختلاف در جامعه عنوان و اظهار داشت: نباید مسائلی را که می توان با تذکر خصوصی حل کرد با عمومی کردن آن، با آبروی نظام بازی کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، وظیفه روحانیت در این ماه مبارک را مهم ارزیابی کرد و با بیان این که البته رسالت روحانیت همواره سنگین و خطیر بوده است، ادامه داد: مبلغان دینی باید معنویت واقعی ماه رمضان را برای مردم ملموس کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید از معنویت حاصل از ماه رمضان نهایت استفاده را ببریم، تصریح کرد: این ماه مبارک، فرصت مناسبی برای دوری از گناهان و زدودن دل ها از هر‌گونه ناپاکی است.

حجت الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده، امام جمعه موقت شهر رشت نیز در ادامه این گردهمایی با اشاره به این که این همایش دو هزار نفری به منظور سازماندهی تبلیغ در ماه مبارک رمضان و جهت دار بودن امر تبلیغ در گیلان به همت اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان و دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شده است، گفت: مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان باید به وظایف اصلی خود به خوبی عمل کنند.

وی در ادامه سخنان خود با مظلوم خواندن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خاطر نشان کرد: امروز کار به جایی رسیده است که کسی جرأت امر به معروف و نهی از منکر را ندارد.

امام جمعه موقت شهرستان رشت یک از معضلات امروز را روند بدحجابی در ادارات و حقوق بگیران دولتی دانست و گفت: با وجود تاکید مقام معظم رهبری درباره احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، امروز از جهت ساختاری ستاد احیای امر به معروف، فضای ثابت، کادر مجرب و هزینه ای برای انجام فعالیت های خود ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان در پایان یکی از وظایف مهم ائمه جمعه در زمان کنونی را از یک سو روشنگری درباره جریان‌های مختلف انحرافی و از سوی دیگر هدایت جریان اصولگرایی عنوان و تصریح کرد: نباید اجازه داد جریان اصولگرایی از محوریت روحانیت خارج شود./950/پ202/س
ارسال نظرات