۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۹۹۶۳
آیت الله مومن در جمع مسؤولان استان قم:

مسؤولان مراقب باشند رفاقت با افراد خاص آنها را از احقاق حقوق مردم بازندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مومن جایگاه ولایی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را همتای معصمومین توصیف کرد و گفت: هرچند که این دو بزرگوار معصوم نیستند ولی همچون معصومین موظف به عهده‌داری ولایت مردم هستند.
آيت الله مومن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد مومن، نماینده مجلس خبرگان و عضو شورای نگهبان شب گذشته در جمع مسؤولان و مدیران استان قم به شرح خطبه شقشقیه امیرمومنان (ع) پرداخت و گفت: در این خطبه حضرت پس از بیان سیر به خلافت رسیدن خلفای پیشین و ظلم و ستمی که در حق او روا داشته‌اند به دلایل پذیرش حکومت و خلافت می‌پردازد.

وی یکی از دلایل پذیرش خلافت را حضور مردم و نصرت یاران دانست و افزود: حضرت می‌فرماید اگر با هجوم مردم به سمت من برای قبول خلافت و وجود ناصران حجت بر من تمام نشده بود افسار خلافت را به گردنش می‌انداختم و هرگز قبول نمی‌کردم.

آیت‌الله مومن یکی دیگر از دلایل پذیرش حکومت توسط امام علی علیه السلام را پیمان و عهدی دانست که خداوند از علما گرفته است و ادامه داد: خداوند از علما پیمان گرفته که در مقابل ظلم ظالم و ستمی که به مظلوم می شود آرامش نداشته باشند و این یکی از مهم ترین دلایل پذیرش خلافت از سوی حضرت بود وگرنه ایشان هیچگاه دنبال خلافت و ریاست نبود.

وی افزود: از این خطبه حضرت معلوم می شود هدف از تشکیل حکومت جلوگیری از ستم خلافکاران و یاری مظلومین است. در زمان غیبت این مسؤولیت به دوش علماست و حضرت امام (ره) هم بر سر همین پیمان الهی قیام کرد.

آیت الله مومن جایگاه ولایی امام (ره) و مقام معظم رهبری را همتای معصمومین توصیف کرد و گفت: هرچند که این دو بزرگوار معصوم نیستند ولی همچون معصومین موظفند ولایت مردم را عهده‌دار شوند چون با وجود پیمان الهی این تکلیف را به عهده ایشان گذاشته است.

وی با اشاره به این که در زمان حضرت علی علیه السلام هم اداره امور به استانداران و دیگر مسؤولان واگذار می‌شد گفت: شما مسؤولان، نمایندگان ولی امر هستید پس باید مراقب باشید که خلاف نکنید چون در این صورت عقوبت الهی بس سنگین خواهد بود.

آیت الله مومن با تشکر از فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: مردم اگر خدمات این نهاد را ببینند و بدانند که همه کمک‌های مردمی صرف رسیدگی به امور مستضعفین است بیش از پیش کمک رسانی می کنند.

وی تاکید کرد: مسؤولان و مدیران باید سعی کنند رفاقت با افراد خاص آنها را از احقاق حقوق مردم باز ندارد و غفلت از نزدیکان موجب نشود که آنها برای مردم گردن کلفتی کنند و به دیگران ستم کنند.

آیت الله مومن به مسؤولان گوشزد کرد: به کسانی که پول و عنوان دارند نباید باج داد و باید به درد مردم عادی و محرومان رسید و اگر مسؤولی چنین نکند در مقابل خواسته خدا و امیرمومنان ایستاده است./928/پ202/ع

ارسال نظرات