۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۱۳۱۲۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان:

گسترش فعالیت علمی و فرهنگی در مساجد از برکت وجود حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حوزه علمیه را جامع ترین مرکز برای پاسخ گویی به نیازهای معنوی و علمی مردم دانست و گفت: گسترش فعالیت علمی و فرهنگی در مساجد و دیگر مکان های دینی از برکت وجود حوزه‌های علمیه است.
حجت الاسلام بلک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمد حسن بلک، روز گذشته در جمع مدیران و کارمندان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی استان همواره در مسیر رهنمودها و فرمایشات ولایت فقیه و مقام معظم رهبری حرکت کرده است، اظهار داشت: رمز موفقیت این سازمان در همه کارها وجود کارمندانی ولایی و متدین در سازمان است.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال جاری، اذعان داشت: این انتخابات یک آزمون بزرگ و کلیدی برای ملت ایران تلقی می شود که سازمان تبلیغات اسلامی در خوزستان موظف است که برای حضور پرشور مردم در این انتخابات برنامه ریزی و اقدامات لازم را نجام دهد.

حجت الاسلام بلک در بخش دیگری از سخنان خود به مسایل فرهنگی مورد نیاز استان اشاره و تصریح کرد: در استان خوزستان هزار پایگاه در قالب بوستان معرفت و هسته فرهنگی جوان مسؤولیت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را بر عهده داشتند که این تعداد سه برابر ابلاغ استانداری خوزستان است.

وی گفت: خوشبختانه با گسترش حوزه های علمیه در استان خوزستان، وضعیت استقرار روحانی در مساجد استان رشد خوبی داشته به گونه ای که در شرایط فعلی همه مساجد اهواز دارای امام جماعت هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این که گسترش فعالیتهای فرهنگی و معنوی در مساجد از برکات وجود حوزه های علمیه است، افزود: حضورائمه جماعات در مساجد نقطه اطمینان و اتکای مردم است که این موضوع نشان دهنده تاثیرگزاری فعالیتهای گسترده تبلیغی حوزیان در جامعه است.

وی حوزه علمیه را جامع ترین مرکز برای پاسخ گویی به نیازهای علمی و معنوی مردم دانست و ابراز داشت: دستگاه های فرهنگی به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه دارند که به منظور حضور مبلغان حوزه های علمیه در مناطق مختلف زمینه های لازم را فراهم کنند.

حجت الاسلام بلک با بیان این که خوشبختانه همه مساجد شهر اهواز دارای امام جماعت هستند، تصریح کرد: هم اینک در خوزستان حداقل دو هزار نفر از حوزویان در سطح استان در امر تبلیغ فعالیت می کنند که در ماه مبارک رمضان بیش از 60 هزار نفر روز تبلیغ در استان خوزستان صورت گرفت./9461/پ203/ص
ارسال نظرات