۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۱۳۲۸۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ترکیه هدف بعدی کشورهای استعمارگر است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رفتار و مواضع متناقض ترکیه در خاورمیانه را نوعی ژست اسلامی و انقلابی عنوان کرد.
 رضايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در آیین تجلیل از ایثارگران شرکت برق منطقه خوزستان، با انتقاد از عملکرد ترکیه در قبال مسایل سوریه، اظهار داشت: استقرار نیروهای نظامی ترکیه در مرز سوریه، کشوری که سال‌ها در صف اول مبارزه با اسرائیل قرار دارد نوعی تناقض آشکار در رفتار ترکیه است.

وی ادامه داد: ترکیه از اسراییل می‌خواهد به دلیل حمله به کاروان آزادی عذر خواهی کند اما بعد از چندی می‌بینیم این کشور قصد تضعیف سوریه را دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدام ترکیه را تحریک آمیز خواند و گفت: دولت سوریه در حال اصلاحات سیاسی و اقتصادی است تا جایی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برگزار شود.

رضایی در ادامه سخنان خود بیان کرد: کشور ترکیه باید از کشورهایی که در مقابل اسراییل قد علم کرده‌اند حمایت کند و با آنها همراه شود؛ از این رو ترکیه هدف بعدی کشورهای استعمارگر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دفاع مقدس را تابلوی تمام نمای عشق و ایثار ملت بزرگ ایران دانست و گفت: هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ ای از برجسته‌‌‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: حدیث هشت سال دفاع مقدس، بیانگر غیرت فرزندان سرافراز این آب و خاک است که با تأسی از مولا و سالارشان حضرت حسین بن علی(ع) در تحقق شعار هیهات منا الذله کوشیدند تا هرگز تسلیم ننگ و ذلت و زبونی نشوند و از کیان و حیثیت اعتقادی خود دفاع کردند و نام ایران و ایرانی را برای همیشه تاریخ سرافراز کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، به شرارت‌ها و اقدامات تروریستی که گروهک منافقین در طول هشت سال دفاع مقدس بر مردم ایران روا داشته‌اند اشاره کرد و گفت: همه اقدامات با حمایت مستقیم آمریکا و دولت صدام صورت می‌گرفت و با همه این حمایت‌ها باز هم نتوانستند ملت ایران را از صحنه به در کنند.

رضایی با بیان اینکه امروز دنیای استکبار ما را متهم به تروریست‌ بودن می‌ کند در حالی که خود ما قربانی تروریسم هستیم، عنوان کرد: در کشور ما بیش از 17 هزار نفر زن و مرد قربانی تروریسم شده‌ اند که 12 هزار نفر از این تعداد به دست منافقان به شهادت رسید‌ه‌‌اند و منافقان با کمک دولت‌‌های آمریکایی و اروپایی این جنایت‌‌ها را مرتکب شدند ولی امروز همین دولت‌‌ها ما را تروریست می‌‌خوانند و سازمان‌های بین ‌المللی برای نجات آنها بیانیه می‌‌دهند.

وی تاکید کرد: جوانان ما باید این گروهک‌‌ها را بشناسند تا گرفتار جریان انحرافی نشوند. اینها از زیر چتر ولایت خارج شدند، آنها که شهید شدند رستگار شدند و ما به آنها می‌‌بالیم./9461/پ202/ج
ارسال نظرات