۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۱۳۳۱۹
آیت الله حسینی بوشهری:

هر جا زمزمه انحراف شنیده شود بسیجیان و مردم با یک نهیب جلوی آن را خواهند گرفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، اظهار داشت: هر جا زمزمه های انحراف از گوشه و کنار کشور شنیدیم بلافاصله بسیجیان و مردم با یک نهیب کسی که می خواهد مسیر انحرافی را در این کشور طی کند جلویش را می گیرند و مهارش می کنند.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع)، به تبیین فضائل و مناقب آن امام همام پرداخت.

وی پاسخگویی به شبهات اعتقادی دشمنان، احیای علوم اهل بیت (ع) و تربیت شاگردان برجسته را ازجمله خدمات امام صادق دانست و با تاکید بر الگوگیری نسل جوان از زندگانی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) توجه عمیق و ژرفی نسبت به نسل جوان داشتند و باید این مساله امروز مورد توجه عالمان دین باشد.

خطیب جمعه قم در ادامه با اشاره به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در کشور و با بیان اینکه این اختلاس منجر به ایجاد نگرانی عمومی در جامعه شده است، گفت: این اختلاس آثار شوم اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به جا گذاشت و از همه بالاتر بی اعتمادی در جامعه ایجاد کرد.

وی با قدردانی از عکس العمل دستگاه قضا در قبال این مساله، خواستار برخورد جدی با متخلفان شد و تاکید کرد: ما از دستگاه قضایی می خواهیم با برخورد بدون ملاحضه با متخلفان اعتماد عمومی را جلب کند.

آیت الله حسینی بوشهری برگزاری نخستین اجلاس بیداری اسلامی با حضور اندیشمندان و علمای کشورهای مختلف در کشورمان را ابتکاری جالب از سوی نظام اسلامی دانست و با بیان اینکه ایران اسلامی محور بیداری اسلامی است، بیانات رهبر انقلاب در این اجلاس را ارزشمند و به مثابه نقشه راه جریان بیداری اسلامی و مانیفست بیداری سالامی توصیف کرد.

وی همچنین به سخنرانی دکتر احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان در سازمان ملل متحد اشاره و تصریح کرد: رییس جمهور در سخنان خود پرسش هایی را مطرح کرد که ابرقدرتها و صاحبان زر و زور را به چالش کشید. امیدواریم با شرایطی که در منطقه پدید آمده است قاطعیت ملت ما و سخنان مسؤولان نظام پشتوانه ای برای ملت های جهان باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه قم با گرامی داشت هفته دفاع مقدس در هشت سال دفاع مقدس تجلیل و بر ضرورت بازمطالعه و ارزیابی همه جانبه دفاع مقدس تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس حاوی درس های و عبرت های بسیاری است، تصریح کرد: دفاع مقدس آزمون بزرگی برای کارآمدی نظام و نقش برجسته و کارآیی ولایت فقیه در جامعه اسلامی و دینی بوده است و باید بدانیم که دفاع مقدس سرمایه امروز کشور ما است.

امام جمعه قم همچنین با محکوم کردن ترور برهان الدین ربانی این اقدام را نقشه ای از پیش طراحی شده خواند و با اشاره به حضور وی در اجلاس بیداری اسلامی و تجلیل وی از مقام معظم رهبری در این اجلاس تاکید کرد: دست آمریکایی ها در خون بسیاری از مظلومان آغشته است و آنها چند نفر از سران تاجیک را ترور کردند که آخرین آن برهان الدین ربانی بود.

وی همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد: هر جا زمزمه های انحراف از گوشه و کنار کشور شنیدیم بلافاصله بسیجیان و مردم با یک نهیب کسی که می خواهد مسیر انحرافی را در این کشور طی کند جلویش را می گیرند و مهارش می کنند./924/پ202/ص
ارسال نظرات