۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۱۴۰۵۱
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

مقاومت هرگز تسلیم استکبار و رژیم صهیونیستی و مزدورانش نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم مقاومت را بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم دانست که هرگز در برابر استکبار، رژیم صهیونیستی و مزدورانش سر فرو نخواهد آورد.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی از سوی مجموعه مدارس المصطفی وابسته به حزب الله لبنان، مقاومت را گزینه ای ملی، فرهنگی و درونی دانست که با جان آحاد ملت لبنان آمیخته است و گفت: مقاومت به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده است و کسانی که گمان می کنند توانسته اند با ضربه های خود مقاومت را تضعیف کنند بدانند که تلاش های آنها بر باد خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت هرگز تسلیم استکبار و رژیم صهیونیستی و مزدورانش نخواهد شد، ابراز داشت: مقاومت که امروز بخشی از کرامت و عزت لبنان است، پدید آمده است تا به خواست خداوند ماندگار باشد و هرگز از میان نخواهد رفت و سر در برابر مستکبران فرو نخواهد آورد و خداوند هرگز مجاهدانی که از جان و مال خود در راه او گذشتند را ناامید نخواهد کرد.

شیخ نعیم قاسم، مقاومت را نماینده میهن دوستی، شرف، کرامت، عزت، استقلال و آزادی دانست و تاکید کرد: مقاومت برگه نیست که بتوان با آن داد و ستد کرد و به دنبال دستاوردهای شخصی، منطقه ای و بین المللی بود، بلکه مقاومت زندگی ماست و به همین دلیل است آینده ما را شکل می دهد و استمرار خواهد یافت.

وی در ادامه سخنان خود به اوضاع رو به بهبود لبنان پرداخت و گفت و گو را تنها راه برون رفت از مشکلات جدی لبنان دانست و با اشاره به بی ثمر بودن اعمال فشار داخلی و خارجی علیه حزب الله، افزود: ما ترسی از نشستن بر سر میز گفت و گو نداریم و نقش اساسی دولت حمایت لبنان در میدان سیاسی و بهبود بخشی به اوضاع معیشتی مردم است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان همچنین موضع گیری های اخیر مار بشاره بطریک راعی، سراسقف مسیحیان مارونی لبنان و شیخ محمدرشید قبانی، مفتی اعظم اهل سنت لبنان در حمایت از مقاومت را ستود و این موضع گیری ها را در راستای وحدت ملی و نزدیکی گروه های مختلف لبنانی و تقویت همبستگی ملی ارزیابی کرد./981/ب902/گ
ارسال نظرات