۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۱۴۳۹۲
عضو مجلس خبرگان رهبری:

ولایت اهل بیت شرط قبولی اعمال انسان‌های موحد است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با اشاره به حدیث سلسله الذهب بیان داشت: بنا به گفته حدیث حضرت امام رضا(ع)، ولایت ائمه عصمت و طهارت(ع) از شرط های قبولی توحید خداوند سبحان است.
آيت الله حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، شب گذشته در مراسم جشن میلاد ثامن الائمه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) که در منطقه نهضت آباد اهواز برگزار شد، ابراز داشت: در برهه کنونی ملت ایران معارف اهل بیت(ع) را به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر جهان گسترش و منتشرکرده است.

ولایت اهل بیت از شرط های قبول توحید خدواند است

استاد برحسته حوزه علمیه اهواز با شرح حدیث سلسله الذهب مبنی بر این که «وقوف حضرت امام رضا(ع) در نیشابور و بیان حدیث کلمه لا إلا اله الله حصنی فمن دخل حصنی أمن من عذابی بشرطها و شروطها و أنا من شروطها » عنوان داشت: بنا به گفته این حدیث ولایت ائمه عصمت و طهارت(ع) از شرط های قبولی توحید خداوند سبحان است.

ورود تشیع و امام رضا به ایران دو سند افتخار خوزستان است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تأکید بر ولایتمداری مردم شهید پرور خوزستان، خاطر نشان کرد: دروازه ورود تشیع به ایران و ورود امام رضا(ع) به ایران از خوزستان دو افتخار بزرگ این استان است.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با اشاره به نسب عشایر غیور عرب در خوزستان، عنوان داشت: بیش از پنجاه هزار نفر از شیعیان مخلص امام علی(ع) در زمان حکومت امویان از کوفه به خوزستان مهاجرت کرده اند که امروزه بیشتر عرب های این استان منسوب به صحابه بزرگ امام علی(ع) هستند.

علمای خوزستان 120 هزار کتاب نوشته اند

استاد برحسته حوزه علمیه اهواز به تألیف 120 هزار کتاباز سوی علمای خوزستان اشاره کرد و افزود: اگر این کتاب ها نوشته نمی شدند، به یقین جمع زیادی از احادیث و روایات ائمه عصمت و طهارت(ع) به دست ما نمی رسید.

آیت الله حیدری در ادامه اظهار داشت: اشعار شعرای استان خوزستان همچون ابن سکیت اهوازی سند افتخار دیگری بر ولایتمداری مردمان این خطه زمین شهید پرور است./9463/پ203/س
ارسال نظرات