۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۱۵۱۷۱
حدیث ولایت (7)/حجت الاسلام والمسلمین علیدوست:

جامعه مدرسین به دنبال تحقق نظر رهبر انقلاب برای گسترش و بسط این تشکیلات است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر گسترش جامعه مدرسین در سفر سال گذشته به قم، اظهار داشت: محور دیگری که رهبر معظم انقلاب در دیدارهایی که با علما داشتند، مطرح کردند تهیه فرآیند و بسط منطقی تشکیلاتی مثل جامعه مدرسین بود که در حال حاضر جامعه مدرسین به دنبال آن است.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست حجت الاسلام والمسلمين عليدوست
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال گذشته به شهر مقدس قم، ابراز داشت: سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم سفر خجسته ای بود که از ابعاد مختلف قابل تحلیل و بررسی است.

وی با اشاره به دیدارهای حوزویان و علما با رهبر انقلاب در سفر سال گذشته به قم، ابراز داشت: ایشان در این دیدارها به نکات بسیار مهمی از جمله ضرورت اهتمام به نقش ویژه مراجع در اداره حوزه های علمیه تاکید داشتند که این مساله باید همواره مورد توجه باشد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: توجه به سنت های اصیل حوزه،‌ اهتمام به امور معنوی،‌ ‌زهد و عدم گرایش به دنیا از دیگر تاکیداتی بود که رهبر معظم انقلاب در دیدارهایی که با حوزویان داشتند نسبت به آن تاکید ویژه کردند.

وی افزود:‌ محورهای دیگر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده از پتانسیل حوزه و توانمندی نسل جوان، ‌ایجاد فضای آزاد برای نقد و بررسی اندیشه ها و راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی و عدم تخطئه و مجال ابراز نظرهای نو بود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست بیان داشت: محور دیگری که رهبر معظم انقلاب در دیدارهایی که با علما داشتند، مطرح کردند تهیه فرآیند و بسط منطقی تشکیلاتی مثل جامعه مدرسین بود که در حال حاضر جامعه مدرسین به دنبال آن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توطئه دشمنان برای القای تفکر آخوند حکومتی و حکومت آخوندی،‌ ابراز داشت: بنیان فکری این مطلب کهن است و این گونه نیست که مربوط به قبل از انقلاب و یا دهه سوم انقلاب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست تاکید کرد: این اندیشه روحانیت را به دو قسم آخوند حکومتی و غیر حکومتی تقسیم می کند، از این رو‌ ما باید بتوانیم با آنچه که این تفکر را توجیه می کند مقابله کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسانی که وارد سیاست می شوند و یا پستی را می پذیرند اگر از سنت های نیکوی روحانیت فاصله بگیرند و گفتمان و زندگی شان غیر روحانی شود این تفکر ترویج می شود.

وی بیان داشت: روحانیت نباید توجیه گر کار افراد شود،‌ روحانیت باید ضمن حفظ دلسوزی و در نظر گرفتن مصالح نظام و کشور و رعایت انصاف از توجیه گری اجتناب کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: روحانیت اگر نقدی و تخلفی را مشاهده می کند باید بیان کند، اگر از روحانیت انتظار توجیه کارها برود یا خود به این سو کشیده می شوند، مردم این مساله را به حساب حکومتی بودن روحانیت می گذارند.

وی تاکید کرد: ما روحانی ناصح، مصلحت بین و با انصاف می خواهیم که در عرصه حضور داشته باشند و رسالت خود را ایفا کنند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تاکید رهبری و مراجع مبنی بر حفظ استقلال حوزه های علمیه و با بیان اینکه استقلال شاخه های مختلفی دارد، ابراز داشت:‌ حوزه بایستی در ‌برنامه های آموزشی مستقل باشد، ‌از نظر مالی وابسته به مراجع و بزرگان باشد و در عرصه عمل توجیه گر نباشد، و نقدهای سازنده و منطقی را بیان کند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات