۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۱۶۱۹۰
در گفت و گو با ائمه جمعه استان خوزستان مطرح شد؛

حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان دشمن شکن بود

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان تاکید کردند: مردم غیور ایران، به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، با حضوری گسترده و چشم گیر در این راهپیمایی شرکت کرده و به دشمنان نشان دادند که چگونه پای آرمان های نظام اسلامی ایستادگی می کنند.
راهپيمايي 13 آبان در  اهواز
حجت الاسلام سید مجید شرفی، امام جمعه اروند کنار، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اعتراضات شکل گرفته در کشورهای آمریکایی، اظهار داشت: این اعتراضات مردمی، سردمداران آمریکا و متحدان غربی اش را تحت فشار شدید قرار داده و روز به روز نیز بر حجم و وسعت آن افزوده می شود.

امام جمعه اروند کنار بیان داشت: جنبش اعتراضی موسوم به وال استریت، پایه های نظام سرمایه داری را در جهان به لرزه درآورده و شیرازه این نظام را به هم ریخته است.

موج ضد سرمایه داری همچون طاعون در آمریکا رسوخ کرده است

حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان، اظهار داشت: موج بیداری ضدسرمایه داری غرب تمام شهرهای آمریکا و اروپا را فرا گرفته است. 

وی تصریح کرد: روزهای پایانی حاکمیت زور و استبداد در کشورهای اروپایی و آمریکا را شاهد هستیم و کشورهای اروپایی و آمریکا به سمت آزادی و استقلال واقعی در حال حرکت هستند.

این فعال عرصه فرهنگی با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان، گفت: روز سیزده آبان، روز شگفتی است، روزی که حوادث بزرگ و سرنوشت ساز این ملت را در پیشانی خود حک کرده و چه عجیب که ردپایی ثابت در همه این حوادث به چشم می خورد.

وی در ادامه افزود: در سایه این تعالیم الهی امام خمینی(ره) نوجوان روزهای انقلاب، دانش آموز روزهای پرشور مبارزه و حماسه، از راهپیمایی ها، مبارزات و شعارها بیش از درس های مدرسه، تعلیم یافته و برای فراگیری بیشتر در روز 13آبان 57 مدارس را به تعطیلی می کشاند و راهی دانشگاه تهران می شود.

حجت الاسلام اصفهانی، تصریح کرد: در 13 آبان، دانش آموز مسلمان ایرانی در خون خود وضو گرفته و به امام خود اقتدا کردند و در قیام نماز تنها خدا را بزرگ و لایق بزرگی خواند و نمازش را، رو در روی معبود و در بهشت او سلام داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، بیان داشت: کشورهایی که در آنها حرکت های مردمی و بیداری اسلامی شکل گرفته با تکبیر الله اکبر به نتیجه رسیده و مثال روشن آن سخنان رییس دولت انتقالی لیبی بود که در جمع مردم گفته که این کشور با تکبیر و سجود به پیشگاه خدا آزاد شد.

ارادت مردم به نظام اسلامی از بین رفتنی نیست

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، اظهار داشت: توطئه ها و تحریم های استکبار جهانی علیه ملت شریف ایران کار ساز نبوده بلکه باعث می شود تا مردم ما مسنجم تر و همبستگی بیشتری با یکدیگر پیدا کنند و این همبستگی را در راهپیمایی یوم الله سیزده آبان به نمایش خواهند گذاشت.

وی افزود: آنها با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز هم ملت ما را نه شناخته اند و هرچه فشار آورده اند رژیم آمریکا نزد ملت ایران منفور تر شده است.

امام جمعه دزفول با اشاره به اعتراف اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر دخالت مستکبران در فتنه سال 88 گفت: وزیر خارجه آمریکا در این مصاحبه با ناشی گری تمام اعلام داشته که تحریم هایمان به خاطر این بوده که بتوانیم مردم را به اعتراض و تظاهرات کشانیم و در این صورت ما از آنها حمایت کنیم.

امام جمعه دزفول به رویدادهای منطقه اشاره کرد و گفت: حرکت بیداری اسلامی در منطقه همچنان توفنده و بالنده در حال پیشرفت است.

امام جمعه دزفول گفت: در لیبی نیز پس از کشته شدن دیکتاتور این کشور رییس شورای انتقالی در جشن پیروزی شان اظهار داشت که در تدوین و تصویب قانون اساسی مهمترین منبع ما اسلام است که این خود باعث عکس العمل غربیها شد.

حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان دشمن شکن بود

حجت الاسلام سید محمد امام، با اشاره به 13 آبان سال 58، اظهار داشت: دانش آموزانی که هنگام تبعید امام در سال 42 خردسالانی بیش نبودند، پس از 15 سال غیور مردانی در این خاک شدند که بر ظلم و بیداد شوریدند.

این فعال عرصه فرهنگی، در ادامه گفت: دانش آموزان، درس را نه در پشت نیمکت های چوبی کلاس و بر تخته سیاه آن که بر صفحه سپید پیشانی مردمان زجرکشیده در کوچه و بازار آموختند.

مردم با حضور در راهپیمایی 13 آبان مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند

حجت‌الاسلام عبدالحسن بهبهانی‌پور، امام جمعه هندیجان، اظهار داشت: یوم الله 13 آبان یکی از روزهای بزرگ تاریخ ایران بوده و باید همواره به آن توجه‌ای ویژه داشت.

وی افزود: مردم غیور ایران، به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، با حضوری گسترده و چشم گیر در این راهپیمایی شرکت کرده و به دشمنان نشان دادند که چگونه پای آرمان های نظام اسلامی ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام بهبهانی‌پور تصریح کرد: ملت ایران در این روز با فریاد مرگ بر آمریکای خود بار دیگر انزجار خود از استکبار جهانی را نشان دادند .

حجت الاسلام بهبهانی‌پور، اظهار داشت: خوشبختانه روز به روز بر گسترش موج بیداری اسلامی در جهان افزوده می شود، که این بیداری ها تنها به برکت آرمان های انقلاب اسلامی ایران است.

وی در ادامه گفت: ملت هوشیار و آگاه ایران اسلامی قله‌های پیشرفت و موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کرده و امروزه در جهان به افتخارات بزرگی دست یافته‌ایم.

امام جمعه هندیجان، در پایان سخنان خود، موفقیت‌های ایران اسلامی در همه زمینه‌ها را در پی رهبری مدبرانه ولایت فقیه دانست و افزود: مردم باید همواره حول محور ولایت فقیه گام بردارند.

13 آبان تجدید میثاق مردم با انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، به 13 آبان اشاره کرد و اظهار داشت: سیزده آبان برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس بوده و باید به خوبی گرامی داشته شود.

وی تصریح کرد: همه ما باید با گرامیداشت و زنده کردن یاد و خاطره شهدای دانش آموز و به خصوص حسین فهمیده و بهنام محمودی در راهپیمایی یوم الله 13 آبان شرکت کرده و صحنه‌های زیبا و غرور آمیزی را به وجود آوریم.

حجت الاسلام ابوعلی خاطرنشان کرد: حضور و شرکت ما در راهپیمایی روز 13 آبان، تجدید میثاق دوباره‌ای با این شهدای گرانقدر بوده و مشت محکمی بر دهان یاوه گوی استکبار جهانی خواهد بود./9465/ت302/ص
ارسال نظرات