۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۱۶۵۱۶
با حضور علما و روحانیان؛

مراسم ویژه دهه غدیر در بیت آیت الله نظری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامی‌داشت دهه غدیر ظهر امروز با حضور علما و روحانیان در بیت آیت الله نظری برگزار شد.
مراسم دهه غدير در بيت آيت الله نظري


به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، مراسم گرامیداشت دهه غدیر ظهر امروز با حضور علما و روحانیان در بیت آیت الله نظری خادمه الشریعه از علمای مازندران برگزار شد.

حجت الاسلام فاضلی کدکنی، از خطبای کشور در این مراسم با گرامیداشت دهه غدیر، حقیقت و روح غدیر را پاسداری از امامت و ولایت دانست و گفت: امروز آحاد جامعه اسلامی باید تبعیت محض ولی امر مسلمین در حفظ و پاسداری ازفرهنگ غدیر گام بردارند.

وی با بیان این که ولایت، عصاره رسالت پیامبر اعظم (ص) و انبیای الهی است، افزود: پیام غدیر اکمال دین است وآحاد جامعه باید در این ایام به محتوای غدیر توجه ‏کنند و از این رخداد بزرگ تاریخ اسلام درس گیرند.

این خطیب توانا با اشاره به این که  ابعاد وجودی حضرت ‏علی (ع) فراتر از دایره تشیع است و باید همه مسلمانان و غیر مسلمانان را با وجود مبارک این ‏امام همام آشنا کرد، گفت: سخنان و کلمات مولا امیرالمومنین(ع) حکیمانه و برای همه ‏مسلمانان کار ساز است.

حجت الاسلام فاضلی کدکنی با بیان این که غدیر یک روز خاص نیست بلکه مانند عاشورا یک مکتب است، خاطرنشان کرد: امروز پیروی از این مکتب انسان ساز بشریت را به سوی کمال و سعادت رهنمون می سازد.

وی، هدف اصلی غدیر را تبعیت از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) دانست و با بیان این که تردیدی نیست که اکمال دین بدون ولایت امکان پذیر نیست زیرا حجت خدا و جانشین پیامبر(ص) قدرت حفظ دین و تفسیر حقیقی آن را دارد، گفت: ولایت تداوم راه انبیاه (ع) است، چون صیانت دین و پیروان آن از سوی رهبری است.

خطیب توانای کشور، دهه غدیر را فرصت مغتنمی برای ترویج مفاهیم غدیر و ولایت در جامعه دانست و با بیان این که آحاد جامعه باید به نحو شایسته از این فرصت استفاده کنند، گفت: حادثه غدیر که از آن به عنوان اکمل دین نام برده می شود، سند روشن و محکم امامت و ولایت معصومین‌(ع) در پیش چشم روشن بینان تاریخ است.

حجت الاسلام فاضلی کدکنی با بیان این که عید سعید غدیر مبانی قرآنی، اعتقادی و فکری داشته و عید ولایت و رهبری ‏است، خاطرنشان کرد: واقعه عظیم غدیر
راه انبیای الهی را کامل کرد و امروز وظیفه آحاد جامعه اسلامی ترویج مناسب فرهنگ علوی در جامعه دینی است.

به گزارش رسا، مراسم ویژه دهه غدیر هر ساله از سوی بیت آیت الله نظری خادمه الشریعه در ساری با حضور علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار می شود./950/پ202/س

ارسال نظرات