۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۱۷۳۲۸
مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد:

بیش از هشت هزار مبلغ دینی به سراسر کشور اعزام می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی گفت: توجه به مسأله بیداری اسلامی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی که برگرفته از قیام، حرکت و نهضت حضرت امام حسین(ع) است از مسائل مهمی است که که مبلغان باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند.
حجت الاسلام سيد غلامعباس موسوي


حجت الاسلام سید غلامعباس موسوی، مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: در محرم سال جاری بیش از هشت هزار مبلغ اعزامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور در اماکن تبلیغی سراسر کشور به تبیین و تحلیل وقایع عاشورا و عبرت های عاشورا می پردازند.

وی ماه محرم را بهار تبلیغ دینی دانست و در ادامه افزود: این مبلغان از شب اول محرم تا شب شهادت حضرت امام سجاد(ع)‌در اماکن تبلیغی حضور خواهند داشت و به برگزاری نماز جماعت، دعا و زیارات، سخنرانی، منبر، موعظه و تبلیغ چهره به چهره می پردازند.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: سه جلد کتاب ره توشه راهیان نور با محتوای غنی و جدید در اختیار مبلغان قرار گرفته است تا بر غنای منابر و مواعظ افزوده شود، همچنین به منظور استفاده بیشتر مبلغان از محتواهای صحیح، مسابقه ای برای آنان با محوریت کتاب«واقعه کربلا»‌ طراحی شده است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور آّشنایی بیشتر مبلغان با مباحث علمی و کاربردی تبلیغ دو نشست علمی کاربردی تبلیغ پیش از اعزام برگزار شده است، همچنین گردهمایی بزرگ مبلغان با حضور شخصیت های سیاسی و حوزوی، روز چهارشنبه دوم آذرماه در سالن اجتماعات مدرسه عالی فیضیه برگزار می شود.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی یادآور شد: امید است مبلغان با استفاده از این مناسبت بزرگ تبلیغی به نحو شایسته استفاده کنند و با آگاهی بخشی به مردم، آنان را به وظایف دینی و سیاسی خود بیش از پیش آشنا کنند.

وی تأکید کرد: توجه به مسأله بیداری اسلامی و مسأله دشمن شناسی و استکبار ستیزی که برگرفته از قیام، حرکت و نهضت حضرت امام حسین(ع) است از دیگر مسائلی است که لازم است که مبلغان به آن بپردازند.

‌ این فعال عرصه تبلیغ دینی کشور تصریح کرد: حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا در بحبوحه جهاد و شهادت، نماز خود را در اول وقت به جا آوردند،‌از این رو این سیره باید مورد توجه مبلغان قرار گیرد و نسبت به اقامه نماز جماعت اول وقت اهتمام جدی صورت گیرد.

وی بیان داشت: ماه محرم، ماه خون، ماه حماسه، ماه قیام و ماه درس های بزرگ برای بشریت و عاشورا مکتب انسان ساز، حماسه ساز و تاریخ ساز در طول تاریخ بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: همانگونه که پیامبر اکرم(ص)‌فرمودند: شهادت امام حسین(ع) آنچنان حرارتی در قلوب مؤمنین ایجاد خواهد کرد که این حرارت هیچگاه به سردی نخواهد گرایید.

وی ابراز داشت: بیداری اسلامی و بیداری جهانی که با الگو گیری از نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان شکل گرفته است، ریشه در قیام،‌نهضت و حرکت امام حسین(ع) دارد.

مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی در پایان گفت: نهضت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا به ما درس صبر، آزادگی، امر به معروف و نهی از منکر داد و سبب احیاء مکتب،‌دین و احکام اسلام در جامعه شد./919/ت302/ع

ارسال نظرات