۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۱۸۸۹۴
آیت الله حسینی بوشهری؛

گفتار دلنشین و رفتار اخلاقی روحانیان سبب جذب نسل جوان می شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه روحانیت برای محبوب القلوب شدن، باید ساده زیست باشد، رسالت روحانیت را مرزبانی از دین دانست و علت هجمه دشمنان به علما و روحانیان را ناشی از تاثیرگذاری آنان ارزیابی کرد.
همايش مشترک جامعه مدرسين با آموزش و پرورش همايش مشترک جامعه مدرسين با آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده  مجلس خبرگان رهبری، در همایش ائمه جماعات مدارس استان قم که روز پنج شنبه در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، رسالت روحانیان و ائمه جماعات مدارس را مهم ارزیابی کرد.

وی در ادامه با اشاره به روایتی، از نماز به عنوان راس الاسلام بعد از اقرار به اصل دین یاد کرد و ابراز داشت: شان و جایگاه روحانیت ایجاب می کند بیش از دیگران به نماز اهتمام بورزند و مشوق دیگران به ویژه نسل جوان که امیدهای آینده انقلاب هستند باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با مؤثر توصیف کردن حضور روحانیت در مدارس و آموزش و پرورش، تاکید کرد: برخورد و رفتار روحانیان بیشترین تاثیر را در دانش آموزان دارد و آنها را بیش از پیش نسبت به روحانیت خوش بین می کند.

وی با بیان اینکه روحانیت دارای چندین رسالت سترگ و مهم است، ابراز داشت: در فرهنگ دینی روحانیت با شاخصه هایی همچون عالم دین و صاحبان علم و تقوا شناخته می شوند و می توانند در عرصه های مختلف الگو باشند.

این عضو جامعه مدرسین بیان داشت: دشمنان نسبت به جایگاه و نقش روحانیت آگاه هستند و تمام سرمایه گذاری دشمنان به خاطر تاثیرگذاری روحانیت است و اگر روحانیت تاثیرگذار نبود آماج حملات دشمنان نبود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ارزش ها از سوی روحانیت به جامعه تزریق شده است، به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه و شأن روحانیت اشاره و تاکید کرد: نقش روحانیت در انقلاب غیر قابل انکار است و خوشبختانه روحانیت در عرصه های مختلف به خوبی نقش آفرینی کرده است و هیچ کس نمی تواند این مهم را انکار کند.

وی با اشاره به روایتی خاطرنشان کرد: علما و روحانیان مرجع دینی، فکری و اندیشه ای و عمل و رفتار در عصر غیبت و پرچمداران دین خدا مرزبانان احکام اسلامی هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به وظایف روحانیت، ارتقای دانش، انتقال دانش ها به جامعه و عمل به گفته ها را از مهم ترین رسالت های آنان ذکر و تاکید کرد: روحانیان علوم اهل بیت را فرا می گیرند و به دیگران انتقال می دهند.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: از نظر رفتاری منش روحانیت باید ساده زیستی باشد تا محبوب قلب ها شود، در فضایی که ما دشمنان فراوانی داریم روحانیت باید نقش کلیدی و اساسی خود را داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری از روحانیت به عنوان سنگربان دین یاد کرد و با بیان اینکه روحانیان باید قدر خود را بدانند، حضور روحانیان در مدارس را دربردارنده تاثیرات فراوان ذکر کرد و آسیب ها و تهدیداتی که متوجه نسل جوان و دانش آموزان است را متذکر شد.

وی نسبت به نقشه های دشمنان برای منحرف کردن دانش آموزان، نوجوانان و جوانان هشدار داد و یادآور شد: باید کاری کنیم که پایه های اعتقادی دانش آموزان و نوجوانان متزلزل و دچار گسست نشود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پرورش، اظهار داشت: در دیدار سال گذشته رهبر معظم انقلاب ایشان توصیه های بسیار حکیمانه ای داشتند و تاکید کردند اگر روحانیت به رسالت خود عمل نکند آموزش و پرورش می تواند آسیب زا باشد.

امام جمعه قم افزود: خوشبختانه تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری خوبی بین حوزه و آموزش و پرورش امضا شده که می تواند منشا تحولات خوبی باشد، اما مشکل از جای دیگری است و در محیط جامعه و خانواده نیز باید مراقبت های لازم از سوی خانواده و نهادهای ذیربط صورت گیرد.

وی به چالش کشیدن بنیان های اعتقادی نسل جوان را مهم ترین و بزرگ ترین خطر عنوان کرد و ضمن توجه دادن روحانیان به این نکته، بیان داشت: اگر بنیان های اعتقادی و معرفتی از جوان و نوجوان گرفته شود به طور یقین در سایر کارهایی که می خواهیم انجام دهیم نیز دچار مشکل خواهیم شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امروز هجمه ها و برنامه های زیادی جهت تقدس زدایی صورت می گیرد، یادآورشد: امروز دشمنان به صورت علنی بدیهی ترین ارزش ها را مورد هجمه قرار داده اند و ما باید مراقب این تهدید و خطر باشیم.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز تاسف از وقوع برخی ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی، رسالت روحانیت را در آگاه سازی نسل جوان در این خصوص مهم ارزیابی کرد و گفت: گفتار دلنشین و رفتار مطلوب و اخلاقی شخص روحانی با نسل جوان سبب گرایش آنان می شود.

وی آرمان گرایی افراطی و سرسپردگی را یک تهدید متوجه نسل جوان دانست و توصیه هایی جهت برقراری ارتباط مطلوب روحانیان با نسل جوان و نوجوان ارائه کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات