۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۹۲۷۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

کتابخانه فرق و مذاهب اسلامی در گلستان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی فرق و مذاهب اسلامی تا پایان امسال در استان خبر داد.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در حاشیه ششمین نمایشگاه کتاب استان در جمع خبرنگاران گفت:‌ ‌کتابخوانی به عنوان یک فرهنگ در دستور کار ما قرار دارد.

وی همچنین از نمایشگاه کتاب به عنوان نوعی تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی نام برد که حتی اگر مردم از این نمایشگاه‌ها کتابی هم تهیه نکنند، باز هم از نظر فرهنگی تأثیرات لازم را ایجاد می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود تقویت تولید کتاب در حوزه دین را ضروری دانست و با بیان این که خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی زمینه برای افزایش نشر اسلامی در جامعه فراهم شده است، تصریح کرد: علیرغم تلاش های صورت گرفته در این خصوص، اما همچنان با نقطه مطلوب کمی فاصله داریم.

وی با اشاره به این که کاهش قیمت کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه و اختصاص یارانه به کتاب می تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد، ادامه داد: کتاب و کتابخوانی یک فرهنگ است، ما هم در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی برای کارهای فرهنگی تلاش می کنیم.

حجت الاسلام ولی‌نژاد با اعلام این که برپایی مسابقات کتابخوانی هم جزو برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان است، افزود: از آنجایی‌که کتابخوانی به عنوان یک فرهنگ در دستور کار و فرآیند مأموریت ما قرار دارد، برای آن وقت و اعتبار اختصاص می دهیم، درصددیم کتاب‌هایی را در اختیار افراد و نهادهای تاثیرگذار، مانند مداحان و روسای هیأت های مذهبی قرار دهیم.

وی از راه اندازی کتابخانه در شبستان مساجد روستایی خبر داد و گفت: تعداد این کتابخانه ها به زودی به 50 مورد افزایش خواهد یافت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه حوزه دین در 12 شهرستان‌ تصریح کرد: تا پایان امسال نیز کتابخانه فرق و مذاهب اسلامی برای مناطق تشیع و تسنن نیز تا پایان امسال اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام ولی‌نژاد در ادامه سخنان خود با بیان این که دسترسی ساکنان شهرستان‌ها به کتاب‌ها به اندازه کافی نیست، گفت: نمایشگاه های کتاب این امکان را فراهم می کند که کتاب برای همه اقشار در دسترس باشد، بنابر این نمایشگاه های کتاب به نوعی تبلیغ و ترویج کتاب به شمار می رود.

وی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را یکی از راه‌های ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: برپایی این چنین رویدادهایی در هر فصل می‌تواند زمینه را برای افزایش سرانه کتابخوانی در کشور فراهم کند./950/پ202/س
ارسال نظرات