۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۱۹۵۶۴
استاد حوزه علمیه قم:

شرارت از عراق تنها با پاکسازی بعثی ها پایان می یابد

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراقی ساکن ایران بر لزوم پاکسازی بعثی ها از سازمان های دولتی تاکید کرد.
آيت الله سيد کاظم حائري از علماي عراقي ساکن عراق
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید کاظم حائری از علمای عراقی ساکن ایران و استاد حوزه علمیه قم در پیامی، انفجارهای تروریستی روز پنجشنبه در مناطق مختلف بغداد را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: تروریست ها بار دیگر به حدود خداوند و حرمت ها تجاوز کرده و خون پاک مردم را در ماه حرام جاری ساختند. از امروز دیگر هیچ عذری باقی نمانده و همگان باید مواضع خود را در قبال قاتلان ملت و متجاوزان به حرمت ها اعلام کنند.

آیت الله حائری دوران فتنه را پایان یافته عنوان کرد و افزود: دوران نفاق و فتنه پایان یافته و این توطئه برای همگان آشکار شده است. حکومت عراق باید نسبت به خون بی گناهان اهتمام داشته باشد و جان شهروندان را خرج اختلافات سیاسی نکند.

استاد حوزه علمیه قم بر لزوم پاکسازی عناصر حزب بعث تاکید کرد و اظهار داشت: صدامی ها بدترین مخلوقات خداوند به شمار می آیند که از هر فرصتی برای کشتار و جنایت استفاده می کنند، از دولت می خواهم در پاکسازی این جنایتکاران جدی باشد و دستگاه های امنیتی را از لوث آنان پاک کند.

این عالم عراقی تصریح کرد: شرارت از عراق دور نخواهد شد مگر اینکه بازماندگان و وفاداران به حزب بعث از پست های دولتی دور شوند، این عناصر با جنایت هایی که مرتکب شده اند هیچ احترامی به مردم نمی گذارند و قتل و شکنجه مردم برای آنان بسیار عادی شده است.

وی گروه های سیاسی را به دوری از نزاع و درگیری و یکپارچگی برای ایستادگی در برابر دشمنان دعوت کرد و وحدت ملی را خواستار شد.


گفتنی است در 18 انفجار تروریستی که روز پنجشنبه در مناطق غالبا شیعه نشین بغداد رخ داد 68 تن شهید و بیش از 197 تن دیگر زخمی شدند.

کارشناسان اعتقاد دارند هم زمانی این انفجارهای خونین با خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی و صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی، معاون نخست وزیر عراق به اتهام دست داشتن در جنایت های تروریستی، پیامی آشکار از سوی مخالفان نظام سیاسی عراق برای ناامن جلوه دادن این کشور است./980/ب912/گ
ارسال نظرات