۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۱۹۷۷۶
حماسه عاشورایی(12) حجت الاسلام باطنی:

فتنه 88 حاصل سرمایه‌گذاری ‌دشمن بر روی خواص ناآگاه بود

خبر گزاری رسا ـ جانشین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با تشریح ‌ابعاد مختلف فتنه 88 گفت: این اتفاق حاصل سرمایه‌گذاری دشمن در سالیان متمادی بر روی برخی خواص بود.
حجت الاسلام عليرضا باطني
حجت الاسلام علیرضا باطنی، جانشین مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ‌فرا رسیدن سالگرد حماسه 9 دی گفت: این جریان تجلی حضور مردم وفادار نسبت به نظام و آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود و همان غیرت سال 57 یک بار دیگر در مردم به جوش آمد و انقلاب دیگری مبتنی بر شاخص های امام (ره) به وجود آمد.

وی فتنه 88 را حاصل سرمایه‌گذاری دشمن بر روی برخی خواص دانست و تصریح کرد: فکر بیماری که در دهه‌های قبل با عنوان جریان روشنفکری شکل گرفته بود با پشتوانه دشمن تقویت شد و دشمن در این جریان از همه پتانسیل طی سالیان متمادی انباشته بود علیه ما استفاده کرد که به خواست خدا و همت مردم و رهبری مثال زدنی مقام معظم رهبری ناکام ماندند.

جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری نسبت به فتنه 88 که آن را بیماری خواندند، افزود: ایشان خیلی زیبا فرمودند؛ گاهی بیماری اجتماع با یک سخنرانی و تذکر مداوا می‌شود ولی گاهی عمق بیماری انسان را ناچار به جراحی می‌کند؛ در حادثه عاشورا نیز امام حسین(ع)‌ مجبور شد برای درمان جامعه اسلامی دست به جراحی بزند.

حجت الاسلام باطنی با تأکید بر این‌که قانون اساسی در جامعه ما حکم فرما است و نظام اسلامی دنبال سرکوب عقاید و افکار مختلف نیست، اظهار داشت: اگر اختلاف عقاید هویت جامعه و موجودیت نظام اسلامی را به خطر بیندازد آن‌گاه ناچاریم مقابله کنیم همان‌ گونه که در تمام دنیا چنین است با این تفاوت که ما تنها از اقدامات آشکار و عملی جلو‌گیری می کنیم و همواره رأفت اسلامی را فراموش نمی‌کنیم.

وی یکی از ثمرات حماسه 9 دی را درس‌های فراموش‌نشدنی به دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: آنها فهمیدند که با اعتقادات مردم نمی‌توان بازی کرد و قدرت تاثیر‌گذاری مردم برهمگان آشکار شد و این شکست با دشمنان کاری کرد که دیگر نتوانند به این زودی‌ها خود را مجددا علیه ما تجهیز کنند.

جانشین مدیریت حوزه علمیه اصفهان درس‌های این فتنه را برای جبهه خودی چنین بیان کرد: اول این‌که باید با انحرافات در گام نخست برخورد کرد و دوم این که معرفت دینی و بصیرت سیاسی را در خود رشد دهیم و بدانیم که دشمن خواب نیست و همیشه در کمین است؛ خیزش‌های اخیر کشورهای اسلامی متاثر از انقلاب ما، دلیلی بر شکل‌گیری بصیرت مسلمان است.

حجت الاسلام باطنی تبیین زوایا و گستردگی 9 دی برای مردم لازم خواند و گفت: خیلی از افراد که در صحنه هم بودند عمق فتنه را درک نکردند و همچنین این‌که حضور همه جانبه مردم این فتنه را کور کرد؛ با یاد‌آوری این دو نکته می‌توان مردم را برای همیشه در صحنه‌های اجتماعی حفظ کرد و از این حرکت عظیم تجلیل کرد./928/ت302/س
ارسال نظرات