۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۶۲۰
همزمان با حضور دبیرکل سازمان ملل در لبنان؛

سید حسن نصرالله در اربعین حسینی به سخنرانی خواهد پرداخت

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان شنبه آینده همزمان با حضور دبیرکل سازمان ملل در لبنان به سخنرانی خواهد پرداخت.
سيد حسن نصرالله
به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، شنبه آینده همزمان با حضور بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در لبنان در مراسمی به مناسبت اربعین حسینی با عنوان «کاروان اندوه» در شهر بعلبک واقع در شرق این کشور به سخنرانی خواهد پرداخت.

دبیرکل سازمان ملل متحد به منظور پایان بخشیدن به بحث و جدل پیرامون نقش و وظایف نیروهای حافظ صلح مستقر در جنوب لبنان (یونیفل)، 23 دی ماه در سفر به لبنان بر خواست جامعه بین المللی در حفظ ثبات این کشور در شرایط حساس منطقه ای تاکید خواهد کرد.

همزمان با این سفر، حزب الله لبنان شنبه هفته آینده به مناسبت اربعین امام حسین(ع) مراسمی در مقام سیده خوله (س)، دختر امام حسین (ع) در شهر بعلبک واقع در شرق لبنان با عنون «کاروان اندوه» برگزار خواهد کرد که سید حسن نصرالله در خلال آن به سخنرانی خواهد پرداخت.

پیش بینی می شود، سیدحسن نصرالله در این مراسم که از طریق شبکه های تلویزیونی لبنان و منطقه به صورت زنده پوشش داده خواهد شد با توجه به شکست آمریکا در عراق و وقوع انفجارهای اخیر تروریستی در سوریه و عراق به آخرین تغییرات و تحولات جاری در برخی کشورهای عربی منطقه بپردازد.

این در حالی است که لبنان در روزهای 15 و 16 ژانویه، میزبان نشست «اصلاحات و گذار به دموکراسی» پیرامون دموکراسی در جهان عرب خواهد بود که از سوی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد و بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در کنار نزدیک به 50 تن از مقام های عالی رتبه عرب و سیاستگذاران بین المللی و دانشگاهی در آن شرکت خواهند کرد./981/ب902/گ
ارسال نظرات