۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۲۰۶۷۰

مجوز تدریس دو رشته شیعه‌شناسی و امام‌شناسی در اهواز صادر شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری از صدور مجوز تدریس دو رشته شیعه شناسی و امام شناسی در مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(ع) اهواز خبر داد.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز
آیت الله محسن حیدری  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز از کسب مجوز تدریس دو رشته شیعه شناسی و امام شناسی در مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(ع) اهواز خبر داد.
 
وی اظهار داشت: مجوز راه‌اندازی مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(ع) از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برای پرورش نیروهای متخصص صادر شده و به تازگی مجوز دو رشته شیعه شناسی و امام شناسی برای تدریس در این مرکز دریافت شده است.

آیت‌الله حیدری با اشاره به افتتاح مؤسسات قرآنی در خوزستان، گفت: افتتاح 22 مؤسسه قرآنی و اعطای 22 سهمیه حج عمره به فعالان قرآنی و راه‌اندازی کتابخانه نرم‌افزار دیجیتال نعمت بزرگی است و این حرکت قرآنی آثار و برکات فراوانی در پی دارد که باعث بصیرت افزایی در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: وجود 100 مؤسسه قرآنی در استان خوزستان نباید ما را قانع کند، اگر به کم‌ قانع شویم نمی‌توانیم به اوج برسیم و این وظیفه به عهده همه دستگاه‌های متولی توسعه، ترویج و آموزش قرآن کریم است.

امام جمعه موقت اهواز،گفت: شریعت اسلام بر اساس فطرت انسان پایه‌گذاری شده و فطرت انسان حق است و خداوند، جهان را بر اساس فطرت آفریده است.

وی اذعان داشت: در قرآن کریم به مؤمنان بشارت داده شده که بر اساس آن کسانی از هدایت قرآن بهره‌ می‌برند که ظرفیت های لازم را داشته باشند؛ از این رو برای هر حادثه‌ای هم فاعلیت فاعل لازم است و هم قابلیت قابل که اگر انسان قابلیت داشته باشد می‌تواند از قرآن استفاده کند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان سخنان خود، اظهار داشت: بشارت قرآن کریم برای مؤمنانی است که به قرآن ایمان دارند و این ایمان به تنهایی کفایت نمی‌کند و مشروط به عمل است./9465/ت302/ص
ارسال نظرات