۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۲۱۴۹۸
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

بان کی مون شکست خورده لبنان را ترک کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان، ماموریت بان کی مون در لبنان را شکست خورده خواند و واداشتن ایران به اثبات غیر نظامی بودن برنامه های هسته ای خود را غیرقابل قبول دانست.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، امروز با اشاره به سفر اخیر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل به لبنان، گفت: ماموریت بان کی مون در لبنان شکست خورد؛ چراکه رؤسای جمهور، مجلس و دولت مخالفت خود را با استفاده از خاک لبنان برای حمله به سوریه اعلام کردند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر مخالفت حزب الله با درگیر کردن لبنان در اوضاع جاری سوریه، گفت: مردم سوریه باید سرنوشت خود را به دست خودشان تعیین کنند و بدون دخالت بیگانگان و از راه برقرار ساختن گفت و گو، مسایل داخلی را حل و فصل کنند.

وی با اشاره به معادله سه گانه ارتش، مقاومت و مردم، افزود: رژیم صهیونیستی امروز از این معادله به وحشت افتاده است و ما از سطح آمادگی بالای خود اطمینان داریم؛ هرگونه برخورد با این رژیم اشغالگر در آینده در مقایسه با جنگ 33 روزه سال 2006 میلادی، بسیار کوبنده تر خواهد بود.

شیخ نعیم قاسم با ابراز اینکه اگر معادله طلایی ارتش، مقاومت و مردم نبود، بی گمان سکنی گزینی فلسطینی ها در لبنان انجام می گرفت و این کشور جولانگاه رژیم صهیونیستی و آمریکا می شد، افزود: مقاومت امروز نه تنها علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی پیروز شده، بلکه از دامنه سلطه طلبی و امیدهای آن تا حدود زیادی کاسته است.

وی با اشاره به برنامه های صلح آمیزهسته ای ایران، گفت: ما خوب می دانیم درصورتی که ایران از رژیم صهیونیستی حمایت می کرد در آن صورت از سوی سازمان های بین المللی به عنوان کشور هسته ای در سطح نظامی نیز به رسمیت شناخته می شد.

معاون دبیرکل حزب الله، این مساله را که ایران باید برای اثبات غیر نظامی بودن برنامه های هسته ای خود مدرک ارائه دهد، غیرقابل قبول دانست و افزود: کسی که هیچ گونه گناهی مرتکب نشده، نباید مورد بازخواست قرار گیرد.

وی با اشاره به سیاست آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: آمریکا و اسراییل با هدف سلطه بر منابع خاورمیانه، منطقه را در آستانه جنگ و تهدید قرار داده اند ولی مقاومت به رژیم صهیونیستی و آمریکا اجازه تسلط یافتن بر منطقه را نمی دهد.

شیخ نعیم نعیم قاسم با ابراز اینکه آمریکا امروز به هر قیمتی از طریق اعمال قدرت و نفوذ سیاسی، فرهنگی، رسانه ای درصدد ترسیم نقشه جدید برای خاورمیانه است و همه این نقشه ها با هدف تسلط بر منابع طبیعی و ثروت های این منطقه است، افزود: مشکل آمریکا و رژیم صهیونیستی با حزب الله آن است که حزب الله، سیاست سلطه جویانه آنها در منطقه را رد کرده است./981/ب902/گ
ارسال نظرات