۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۱۲۱۹۱۸
استاندار قم:

انتخابات مانور قدرت و وحدت ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم، از انتخابات به عنوان مانور قدرت و نمایش وحدت و همبستگی نظام و ملت ایران یاد و با اشاره به فراهم شدن زمینه های لازم جهت حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس، بر ضرورت پرهیز از نگاه جانبدارانه مسؤولان دستگاه های اجرایی تاکید کرد.
حجت الاسلام موسي پور استاندار قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور استاندار قم، عصر شنبه در هشتمین جلسه شورای اداری قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، گزارشی از وضعیت استان ارائه کرد وبا تبریک ماه ربیع الاول، تصریح کرد: امسال ربیع نور و رحمت با ربیع انقلاب اسلامی توام و همزمان شده است و این تقارن معنا و مفهوم خاصی دارد.

وی همچنین از برگزاری مطلوب مراسم عزاداری ماه های محرم الحرام و صفر به ویژه عنایت مراجع تقلید و علما به برپایی این مراسم معنوی قدردانی کرد و این مساله را نشانگر عشق و ارادت مثالزدنی اقشار مختلف مردم به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست.

حجت الاسلام موسی پور اقتدار و صلابت نظام اسلامی را نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی دانست و بیان داشت: این فرهنگ تاکنون انقلاب اسلامی را از گزندهای بسیاری حفظ کرده و از بحران های مختلفی عبور داده است. امروز نظام لیبرالیستی آمریکا رو به زوال است و بحران اقتصادی آنها به بحران سیاسی و اجتماعی تبدیل شده و مشروعیت سیاسی آمریکا زیر سؤال رفته است.

وی با بیان اینکه روز به روز بر نرخ بیکاری و مشکلات اقتصادی آمریکا افزوده می شود، خاطرنشان کرد: غرب نیز وضعیتی بهتر از آمریکا ندارد و آنها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند، از سویی دیگر انقلاب اسلامی به الگوی ملت های آزاده و محروم جهان تبدیل شده است.

استاندار قم با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نظام اسلامی در شرایط شعب ابی طالب نیست، تصریح کرد: ایشان با بصیرت و بینایی صحنه جهانی را رصد و با آگاهی تاکید می کنند که ما در موضع شعب ابی طالب نیستیم بلکه در موضع بدر و خیبر هستیم.

وی با بیان اینکه همه باید به این مساله توجه و با وحدت آرمان های انقلاب را حفظ و به دنیا عرضه کنیم، ایام دهه مبارک فجر را گرامی داشت و بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم این دهه در سطح استان قم تاکید کرد. باید در جهت غنی سازی محتوای برنامه ها در ایام الله دهه مبارک فجر حرکت کنیم، دستاوردهای انقلاب را بازگو و وضعیت جهانی را به خوبی برای اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنیم.

 رییس شورای اداری استان قم با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: خوشبختانه همه فعالیت های اجرایی در قم تاکنون به خوبی پیش رفته و برنامه ها طبق زمانبدی انجام خواهد شد، مساله مهم ضرورت مشارکت گسترده مردم در انتخابات است.

وی از انتخابات به عنوان مانور قدرت و نمایش وحدت و همبستگی مردم یاد و تصریح کرد: باید این نمایش را به خوبی در جلوی دیدگان مردم دنیا به تصویر بکشیم، راهبرد دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی در قبال انتخابات، کمرنگ کردن حضور مردم و ایجاد ناآرامی و اغتشاش بوده است و همه باید به حفظ آرامش در فضای رقابتی انتخابات و ایجاد زمینه برای حضور حداکثری مردم تلاش کنند.

حجت‌الاسلام موسی پور با بیان اینکه نباید نگاه جانبدارانه در مسؤولان دستگاه های اجرایی نباید به هیچ وجه وجود داشته باشد و نباید له یا علیه نامزدی مطلبی بیان شود، تصریح کرد: باید رعایت بی طرفی کامل مورد توجه مسؤولان قرار گیرد و از امکانات دولتی نباید به نفع کسی استفاده شود و اگر مشاهده کنیم با شدت برخورد خواهیم کرد. صدا و سیما و رسانه های گروهی نیز تلاش کنند تا زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره ملجس شورای اسلامی را فراهم کنند.

وی قوت نظام را در حمایت مردمی دانست و بر ضرورت همت مسؤولان و بسیج تمامی امکانات استان جهت خدمت رسانی به مردم در ماه های پایانی سال تاکید کرد و افزود: وظیفه همه دستگاه های اداری و اجرایی این است که با تمام توان در جهت خدمات رسانی و افزایش رضایت مندی مردم تلاش و بروکراسی اداری را کم و حذف کنند. 
 
استاندار قم مسؤولان و مدیران دستگاه های اجرایی را به تواضع و فروتنی و اهتمام بیش از پیش به رفع مشکلات مردم توصیه و با اشاره به روایاتی در این خصوص، گفت: مدیران باید تا جایی که می توانند در رفع مشکلات مردم بکوشند و بروکراسی اداری را از سر راه مردم بردارند.

وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز، دستگاه های اجرایی و نهادهای ذیربط را به خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران و شهروندان توصیه کرد و از آنها خواست تمام امکانات خود را در این راستا بکار گیرند./924/پ202/ص
ارسال نظرات