۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۲۲۰۱۵
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران خبر داد؛

تحصیل 2 هزار و 800 بانوی طلبه در مدارس علمیه خواهران منطقه پنج

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران از تحصیل دو هزار و هشتصد طلبه خواهر در منطقه پنج خبر داد و بیان داشت: این تعداد طلبه درابتدای استقرار مدیریت منطقه پنج هزار و 200 نفر بوده است.
مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران، امروز در دیدار حجت الاسلام طاهری، مدیر استانی حوزه‌ علمیه برادران مازندران، با اشاره به این که مدیریت منطقه پنج شامل دو استان مازندران و گلستان است، گفت: این مدیریت از سال 86 فعالیت خود را در ساری آغاز کرده است.

وی با بیان این که تعداد مدارس علمیه خواهران از سال 86 از از 21 مدرسه به 28 مدرسه ارتقا پیدا کرده است، افزود: با آغاز استقرار مدیریت استانی خواهران در مازندران سطح سه نیز در این منطقه راه اندازی شده است.

حجت الاسلام غفاری از تحصیل دو هزار و هشتصد طلبه خواهر در منطقه پنج خبر داد و بیان داشت: این تعداد طلبه در ابتدای استقرار مدیریت منطقه پنج هزار و 200 نفر بوده است.

وی با بیان این که تاکنون طلاب مدارس علمیه منطقه پنج 700 تحقیق پایانی را به مدارس علمیه ارائه دادند، خاطرنشان کرد: هر کدام از این تحقیقات مجموعه غنی است که دارای وزانت و ارزش بالایی است و کسانی که پایان نامه‌های دانشگاه و حوزه را داوری می‌کنند، اذعان به این مطلب دارند.

حجت الاسلام غفاری همچنین از فعالیت تبلیغی طلاب خواهر مرکز مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران در 500 مدرسه آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این خواهران طلبه به عنوان مبلغ دینی در طول سال در این مدارس فعال هستند.

وی با بیان این که متأسفانه هشت شهرستان مازندران فاقد مدرسه علمیه خواهران است، ادامه داد: عمده مشکل منطقه برای توسعه مدارس‌گران‌بودن زمین و مکان است که در صورت رفع این مسأله مشکلی برای راه‌اندازی مدرسه علمیه خواهران در این شهرها وجود ندارد.

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران با اشاره به نقش مدارس علمیه در ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی در جامعه‌ خاطرنشان کرد: امروز تقویت حوزه‌ها علمیه یک ضرورت است.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که دشمنان اسلام از گسترش فرهنگ ناب دینی در جامعه هراسان هستند، ادامه داد: امروز حوزه‌های علمیه یک رسالت جهانی بر عهده دارند./950/پ202/س
ارسال نظرات