۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۲۲۶۱۷
آیت الله شبستری:

بسیاری از مشکلات بشر ریشه در بی توجهی به مبانی دینی دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: اگر خواهان سعادت جامعه هستیم بایستی در جهت اجرای صحیح احکام الهی و تربیت فرزندانی اخلاق مدار حرکت کنیم.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم جشن تکلیف دختران پایه سوم ابتدایی مدارس تبریز که در مصلای اعظم این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از دیدگاه اسلام، نماز مهم ترین وظیفه یک انسان مکلف محسوب می شود و دانش آموزان باید سعی کنند نماز را با دقت و توجه و در اول وقت به جای آورند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه ‌سن تکلیف، مسؤولیت انسان را نسبت به گذشته افزون‌تر می‌کند، اظهار داشت: پس از رسیدن به سن تکلیف، دانش‌آموزان دختر باید نسبت به مسایل نماز و حجاب دقت لازم را داشته و سفارشات اسلام را به جای آورند، نماز و حجاب نیز از مهمترین تکالیفی است که بر عهده انسان گذاشته می‌شود.

امام جمعه تبریز گفت: برای برخوردار شدن از آینده موفق و سرشار از معنویت، دانش‌آموزان باید در مدارس خود نماز جماعت برپا کنند و در زندگی به نظم و انضباط روی بیاورند، چراکه عبادت نتیجه‌اش تکامل بشر است و هر فردی پرستش خدا را داشته باشد به درجه تکامل خواهد رسید.

آیت الله شبستری تاکید کرد: انسان‌هایی که از خداوند متعال غافل هستند، انسان کاملی نیستند، بر اثر ارتباط با پروردگار و پرستش خداوند، انسان احساس عظمت خواهد کرد و افکارش مغشوش نمی‌شود، بشر با عبادت و پرستش خداوند لذت بیشتری از زندگی خود خواهد برد.

آیت الله شبستری با تأکید بر این که تربیت صحیح و مکتبی دانش‌آموزان جزو سنگین‌ترین مسؤولیت‌های در مدارس است، خاطرنشان کرد: تأثیر معلمان بر افراد جامعه بدون شک تعیین‌کننده است و هیچ کس نمی‌تواند منکر آن شود، دبیران مدارس با تربیت صحیح دانش‌آموزان بایستی نسل آینده ساز جامعه را با دین و شریعت اسلام آشنا ‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که بشر امروز با آن روبه‌رو است، ریشه در عدم توجه به آموزه های دینی دارد، اگر خواهان سعادت جامعه هستیم بایستی در جهت اجرای صحیح احکام الهی و تربیت فرزندانی اخلاق مدار حرکت کنیم.

همچنین فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در سخنانی اظهار داشت: امروز شاهد برگزاری جشن تکلیف ده هزار دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی نواحی پنج گانه تبریز هستیم./935/پ202/س
ارسال نظرات