۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۳۶۴۱
آیت الله مکارم شیرازی:

باحضور پر شور مردم، روز انتخابات روز عزای دشمنان نظام اسلامی خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بسیار حساس و سرنوشت ساز توصیف کرد و با بیان اینکه دشمنان به دنبال مشارکت کم مردم و همچنین ایجاد نابسامانی و مشکل در کشور هستند، از مردم خواست با حضور پرشور در پای صندوق های رای بار دیگر دشمنان را ناکام سازند و امید آنها را به یاس تبدیل کنند.
درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله مکارم شيرازي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی اخلاقی به تبیین درجات یقین پرداخت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه برای تحصیل یقین دو راه وجود دارد، اظهار داشت: راه نخست مطالعه و تامل در آثار و آیات الهی و راه دیگر عمل صالح و پاک است، به هر میزان انسان خالصانه تر عمل کند درجه یقین او بالاتر می رود و به تبع آرامش بیشتری پیدا می کند.

وی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بسیار حساس و مهم ارزیابی کرد و گفت: ان شاءلله بعد از اینکه مردم به خوبی در 22 بهمن امتحان دادند در این انتخابات نیز این چنین خواهد بود و در صحنه حضور پیدا خواهند کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: دشمنان به ایجاد اختلاف، نابسامانی و کم کردن حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی امید بسته اند، از این رو مردم باید با حضور در صحنه، امید دشمنان را به یأس تبدیل و آنها را ناکام کنند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: علی رغم اینکه مشکلاتی از جمله تورم که مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده وجود دارد و باید حل شود، اما مردم آن جایی که باید حضور داشته باشند حضور دارند و مسائل را قاطی نکرده و کارها و عرصه های سرنوشت ساز را رها نمی کنند و اگر امسال نیز استقبال و آرامش خوب باشد روز عزای دشمنان نظام اسلامی است.

هزینه های بی حساب و کتاب در تبلیغات مردم را به شک می اندازد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان اینکه کاندیداهای محترم تقوا را رعایت و از تخریب یکدیگر اجتناب کنند، گفت: بعد از اینکه شورای نگهبان تصمیم گرفت نباید کاری بکنند.

وی با تاکید براین نکته که مردم به کسانی که اهل تخریب و بی تقوایی هستند رای نمی دهند و آنها را نمی بخشند، ابراز داشت: کسانی که بخواهند برای جلب آرای مردم پول و خرج های بی حساب و کتاب کنند مردم می فهمند و مراقب هستند و به کسی رای می دهند که به آنها خدمت کنند نه آنهایی که کیسه بدوزند و بخواهند سهمی برآی آینده خود تامین کنند و باید توجه داشت که خرج های بی حساب و کتاب مردم را به شک می اندازد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: قول ها و وعده های بی حساب و کتاب دادن درست نیست، دروغ نباید گفت، مردم وقتی می بیینند کسی بی حساب و کتاب وعده تو خالی می دهد می فهمند این فرد بی تقواست و به او رای نمی دهند.

وی بی تقوایی در تخریب رقیب، خرج کردن و وعده های توخالی دادن را عملی مذموم دانست و با بیان اینکه امیدواریم کاندیداها این کارها را نکنند چراکه خلاف شرع است، گفت: کاندیداهای محترم از مسیر صحیح وارد شوند، اگر منظور خدمت است نیازی به این کارها نیست، ما در نظام اسلامی هستیم و با نظام های لیبرال فرق داریم و نباید برای به دست آوردن آرای مردم دست به هر اقدامی زد و پول دادن و پول گرفتن برای رای حرام است. /924/پ201/ج

ارسال نظرات