۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۱۲۴۹۷۰
امام جمعه زنجان:

توانمندسازی خانواده‌‌های بی بضاعت در اولویت کمیته امداد قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان گفت: توانمند سازی خانواده‌های زیر پوشش و بی بضاعت بایستی به عنوان یکی از اهداف ارزشمند و مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين علي خاتمي امام جمعه زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در دیدار مسؤولان کمیته امداد استان زنجان اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل با هدف پاسداری از نظام جمهوری اسلامی و حمایت از خانواده های بی بضاعت تشکیل شده است.

وی بر اصل نیاز سنجی در خدمات کمیته امداد تاکید کرد و با تشریح خدمات قابل توجه این نهاد از ابتدای تاسیس تاکنون تصریح کرد: یکی از مهمترین آرمان های انقلاب اسلامی مبارزه با فقر و رفاه آحاد جامعه است، با گذشته 33 از پیروزی انقلاب دستاوردهای مهمی در این عرصه بدست آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی ریشه‌کن کردن فقر در جامعه را مسئله مهم و اساسی ارزیابی کرد و گفت: با افزایش خدمات توانمند سازی خانواده های بی بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد می‌توان در کاهش فقر و اختلاف طبقاتی مؤثر واقع شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدامات بسیاری در راستای فقرزدایی انجام داده است، خاطر نشان کرد: حفظ کرامات انسانی خانواده های تحت پوشش امری شرعی و واجب است، از این رو بایستی تمامی خدمات این نهاد با حفظ آبرو و کرامت انسانی آنان همراه باشد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد با اجرای طرح‌های توانمند سازی به خودکفایی رسیده‌اند، افزود: در حال حاضر بسیاری از افرادی که خود روزی تحت پوشش کمیته امداد و مصرف گرا بودند، به کمک کمیته امداد به یک شخص توانمند تبدیل شده‌ و به دیگر مددجویان کمیته امداد نیز خدمات ارائه می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مشارکت باشکوه مردم در انتخابات نشانه علاقه‌مندی مردم به نظام و استقلال انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به آمار مشارکت مردم در انتخابات 12 اسفند نسبت به دوره قبل یادآور شد: در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی51 درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت کرده بودند، که این میزان در این دوره به بیش از 60 درصد رسیده است./935/پ202/ع

ارسال نظرات