۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۵۱۷۳
استاد حوزه علمیه رنجان:

رسانه ها از نقش تأثیرگذاری خود در کانون خانواده ها غافل نمانند

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان گفت: رسانه‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از کارشناسان مجرّب به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ترویج فرهنگ اسلامی در خانواده‌ها تأثیرگذار باشند.
نماز و خانواده
حجت‌الاسلام کریم حسنی، معاون پژوهشی حوزه علمیه امام صادق(ع) زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با اشاره به اهمیت نقش تربیت در خانواده اظهار داشت: تعلیم و تربیت اسلامی، نظامی جامع و کامل به شمار می رود که تمام ابعاد وجودی انسان را مورد توجه قرار داده است.

مدرس حوزه علمیه امام صادق(ع) همچنین به نقش مهم و کلیدی رسانه ها در جامعه اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از کارشناسان مجرّب به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ترویج فرهنگ اسلامی در خانواده‌ها تأثیرگذار باشند.

وی رسانه‌های دیداری و شنیداری، روزنامه ها و حوزه‌های علمیه را از ارگان‌های مؤثر در تربیت فرد و جامعه عنوان کرد و افزود: این رسانه‌ها می‌توانند با ارائه طرح‌ها و ایده‌های ارزشمند در راستای ترویج تربیت اسلامی افراد در جامعه مؤثر واقع شوند.

حجت‌الاسلام حسنی خلأ موجود در تربیت اسلامی را نتیجه عمل برخی از حاکمان در جامعه اسلامی خواند و یادآور شد: اگر حاکمان و هدایت کنندگان جامعه به تربیت اسلامی یعنی قرآن و احادیث بی‌اعتنا باشند ضربات محکم و جبران‌ناپذیری بر پیکره جامعه وارد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان کرامت و جایگاه آدمی در جهان، اظهار داشت: هنگامی‌که در کلام الهی از انسان به عنوان اشرف مخلوقات و جانشین پروردگار بر روی زمین یاد شده و به فرشتگان برای سجده کردن در مقابل این موجود امر می‌شود، همه نشان‌دهنده کرامت و جایگاه آدمی است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه امام صادق(ع) انسان را مجموعه‌ای از استعدادهای بالقوه برشمرد که برای به فعلیت درآوردن این استعدادها و توانایی‌ها، نیازمند تعلیم و تربیت بوده و این مسأله جز از طریق تعلم و تعقل در کنار تزکیه حاصل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام حسنی با بیان این که همه ارگان‌‌ها باید در کنار هم قرار گرفته تا یک شاخص تربیتی به وجود آید اضافه کرد: به منظور تربیت مفید و مؤثر در جامعه، نهادها و مؤسسات گوناگونی می‌توانند ایفای نقش کنند./935/ت302/س
ارسال نظرات