۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۲۵۳۲۰
راهیان نور(20)؛

قرارگاه «راهیان نور بیداری اسلامی» راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب از راه‌‌اندازی قرارگاه راهیان نور بیداری اسلامی برای پذیرش و استقبال از زائران غیر ایرانی مناطق عملیاتی جنوب خبر داد.
کاروان راهيان نور
رحیم آقایی پور، فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز گفت: به منظور هماهنگی بیشتر در انجام امور، شش قرارگاه فرعی زیر مجموعه ستاد مرکزی راهیان نور در شمال غرب(استان‌های کردستان و‌آذربایجان غربی)، غرب(کرمانشاه و ایلام)، جنوب(بخشی از ایلام و خوزستان)، جنوب شرق(سیستان و بلوچستان)، راهیان نور دریایی و راهیان نور بیداری اسلامی تشکیل شده است.

وی به بازدید غیر ایرانیان از مناطق جنگی خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: از لبنان، مصر، عراق، سوریه و کشورهای آفریقایی افراد به صورت گروه‌های چند نفره برای بازدید از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی به خوزستان می‌آیند.

آقایی پور افزود: در روزهای گذشته بانویی از کشور چک با سفر به خوزستان و بازدید از مناطق عملیاتی، به دین مبین اسلام مشرف شد.

فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب با اشاره به وجود 22 شهید در پادگان شهید محمودوند اهواز، خاطرنشان کرد: از این تعداد 21 نفر اخیرا در جریان تفحص برون مرزی یافت شدند که برخی از آنها پلاک دارند و بعضی دیگر هنوز شناسایی نشده‌اند.

وی آمار شهدای شناسایی شده را 14 نفر اعلام و تأکید کرد: تا زمانی که اطلاعات ما تکمیل نشود به خانواده این شهیدان درباره یافتن پیکر مطهر آنها اطلاع رسانی نمی‌شود.

آقایی پور با بیان این که این شهدا در سوم اسفندماه در مرز شلمچه تبادل شدند، خاطرنشان کرد: در برخی موارد صلیب سرخ و سازمان حقوق بشر همکاری لازم را در تفحص شهدا انجام نمی‌دهد.

فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب با بیان این که کار تفحص، طولانی و فرایندی پیچیده است، افزود: ممکن است روزهای زیادی همکاران ما در تفحص کار کنند؛ اما به دلیل همکاری نکردن آنها کاری از پیش نرود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جنگ در اوج غربت و مظلومیت به ما تحمیل شد و اکنون خواسته یا ناخواسته آثار آن برچیده می‌شود، اکنون وقت حضور در مناطق عملیاتی و یادمان‌ها است و اگر این فرصت از دست برود، نسل جوان ما باید صحنه‌های دفاع مقدس و آثار فیزیکی آن را تنها در فیلم ببینند.

اجرای تئا‌تر بیابانی راهیان‌نور در یادمان‌های خوزستان

در راستای غنی‌سازی و تنوع برنامه‌های فرهنگی برای زائران شهدا، برنامه تئا‌تر بیابانی در یادمان‌های دفاع مقدس، خوزستان برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش برنامه‌های تئاتر‌های بیابانی، با حضور هنرمندان بر‌تر سراسر کشور، امسال برای نخستین بار در یادمان‌های برگزیده دفاع مقدس جنوب برای زائران راهیان نور اجرا می‌شود.

براساس این گزارش یادمان‌هایی که فضایی مناسب این کار دارند و زائران بیشتری را نیز در دل خود جای می‌دهند مانند یادمان‌های شلمچه، طلائیه، هویزه، شرهانی و دوکوهه برای اجرای تئا‌تر بیابانی راهیان نور پیش بینی شده‌اند.

گفتنی است، این تئاتر‌ها از روز ۲۳ اسفند ماه سال جاری آغاز و تا ۸ فروردین سال آینده به صورت روزانه و در هر روز چهار نوبت اجرا خواهند شد.

برگزاری یادواره 14 شهید پایگاه شهید مبعلی در هندیجان

عبدالحسن دریایی معاون فرماندار هندیجان امروز از برگزاری یادواره 14 شهید مبعلی در این شهرستان خبرداد و گفت: به منظور ارج نهادن به یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری و رشادت این شهدا، دومین یادواره 14 شهید پایگاه مقاومت شهید سهراب مبعلی در هندیجان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این یادواره قرار است که با حضور خانواده معظم این شهیدان، ایثارگران و آزادگان جنگ تحمیلی و همچنین مسئولان و مردم شهید پرور شهرستان هندیجان در روز 22 اسفندماه سال جاری در سالن اجتماعات مدرسه حضرت سمیه(س) شهرستان برگزار شود.

معاون فرماندار هندیجان به جانفشانی های شهدا اشاره کرد و بیان داشت: در جنگ تحمیلی هشت ساله شاهد افتخارات ارزشمند و ایثارگری جانبازان و آزادگانی بودیم که لقب آزاده واقعا برازنده آنان است و ما باید اکنون خاطرات آن شهدا را گرامی‌ داشته و مقام این ایثارگران عزیز را پاس بداریم.

دریایی با بیان این که برگزاری این یادواره در راستای دستیابی به اهداف فرهنگی است ابراز داشت: امیدواریم با اجرای چنین برنامه‌هایی شاهد آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان جامعه با مقام ارزشمند شهدا و ایثارگران باشیم./9458/پ202/س

ارسال نظرات