۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۲۵۳۳۸
راهیان نور(21)؛

استقرار راویان نور مسلط به زبان های خارجی در مناطق عملیاتی جنوب

خبرگزاری رسا ـ راویان نور مسلط به زبان های خارجی در مناطق عملیاتی جنوب مستقر شدند.
کاروان راهيان نور
منصور عیوضی، معاون امور راویان ستاد مرکزی راهیان نور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان از استقرار راویان نور مسلط به زبان های خارجی خبر داد و افزود: راویان رزمنده که برخی از آنان از اساتید دانشگاه نیز هستند، با زبان های عربی، انگلیسی و فرانسه به بیان خاطرات، شرح رخدادها و حماسه های عملیاتی دوران 8 سال دفاع مقدس در یادمان های برگزیده می پردازند.

وی با بیان این که با گسترده شدن زائران غیر ایرانی و افزایش کاروان های کشورهای بیداری اسلامی، نیاز به چنین راویانی بیش از پیش احساس می شود، اضافه کرد: امیدواریم با اضافه شدن راویان جوان مسلط به این زبان ها کیفیت آشنایی و ارتباط گیری زائران با دفاع مقدس افزایش یابد.

عیوضی تصریح کرد: تا کنون زائران زیادی از هندوستان، کانادا، پاکستان، آذربایجان، ساحل عاج و سایر کشورها از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کرده اند.

برنامه های فرهنگی برای خادمان شهدا در طلائیه

سعید ثمرداد، مسؤول یادمان طلائیه اظهار داشت: نگاه ما در بحث راهیان نور رشد معنوی و فکری زائران و نیز خادمین شهداست و جهت هدایت مسیر خودشناسی خادمین شهدا به سوی خود بهتر شناسی برنامه های معنوی خاصی در این یادمان برگزار می گردد.

وی با بیان این که حضور بلند مدت خادمین شهدا در این یادمان ها بهترین فرصت خودسازی و ارتقای روحیه معنوی این عزیزان است، افزود: هر شب برنامه اخلاقی و معرفتی با محوریت مباحث انسان شناسی، تفسیر قرآن و توسل به ائمه برای خادمین برگزار می گردد.

ثمرداد با ابراز امیدواری برای حل مشکلات زیرساختی یادمان طلائیه نظیر برق، بر ضرورت حل این مشکلات برای بهبود و رونق برنامه های فرهنگی و خدمت رسانی بهتر خادمین شهدا به زائرین در این یادمان تاکید کرد.

ورودی های اهواز به تصاویر شهدا مزین می شود 

همزمان با فرارسیدن سال نو و ورود کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی خوزستان، شهر اهواز توسط شهرداری با تصاویری از شهدای هشت سال دفاع مقدس مزین می شود.

با هدف گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و معرفی سرداران شهید به بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس و با توجه به اینکه کاروانهای راهیان نور از شهر اهواز نیز دیدن می کنند مانند سال گذشته ورودیهای شهراهواز با تابلوهایی مزین به تصاویر شهدا آذین بندی می شود.

سال گذشته در روزهای پایانی سال در دو مسیر ورودی اهواز از طرف ماهشهر و ورودی اهواز از طرف اندیمشک، در هر مسیر 15 تابلو به صورت عمودی از تصاویر شهدا نصب شد.

امسال نیز در ادامه این حرکت فرهنگی 15 تابلو که شامل یک تابلو مزین به شعری در خصوص شهدا و 14 تابلو مزین به تصاویر شهدا در مسیر ورودی شهرستان آبادان به اهواز نصب می شود./9464/پ203/س
ارسال نظرات