۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۴۴۹
راهیان نور(29) مدیر حوزه علمیه مسجد سلیمان:

فرهنگ شهادت و کمال، خواهانی نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: با توجه به استعداد و زمینه های موجود در استان خوزستان هرگونه سرمایه گذاری در امور فرهنگی به ویژه در بحث جهاد و شهادت نتیجه بخش خواهد بود.
حجت الاسلام اميني ، امام جمعه مسجد سليمان
حجت الاسلام محمدصادق امینی، مدیر حوزه علمیه المهدی مسجد سلیمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به پیشینه فرهنگی استان خوزستان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب خوزستان را دروازه ورود تشیع به ایران عنوان کردند که این امر حکایت از پیشینه بنیادی فرهنگ شیعی و تشیع در خوزستان دارد.

امام جمعه مسجد سلیمان با بیان اینکه ایران بخش عظیمی از برکات فرهنگی خود را مدیون تشیع و شیعی گرایی است، بیان داشت: در این راستا باید به استان خوزستان که دروازه ورود این فرهنگ غنی به کشور بوده است توجه و کمک رسانی بیشتری کنند، که در این میان رویکرد فرهنگی سفرهای استانی رییس جمهور مؤثر خواهد بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی مسجد سلیمان، خوزستان را دروازه ترویج فرهنگ جهاد، شهادت و حماسه به ایران عنوان کرد و اذعان داشت: با‌ وجود پیشینه درخشان خوزستان، فرهنگ جهاد و حماسه در آن رقم خورده و امیدواریم با توجه مضاعف مسؤولان استان در رویکرد فرهنگی سفرها و مصوبات، خوزستان به جایگاه اصلی خود بازگردد.

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که خوزستان ظرفیت های بالایی در خصوص مسایل فرهنگی دارد، اظهار داشت: با توجه به استعداد و زمینه های موجود در استان خوزستان هر گونه سرمایه گذاری در امور فرهنگی به ویژه در بحث جهاد و شهادت که این استان در ایام ویژه سال پذیرای سیل خروشانی از جوانان و نوجوانان تشنه فرهنگ شهادت و کمال است، نتیجه بخش خواهد بود.

امام جمعه مسجد سلیمان در پایان سخنان خود، مشخص نبودن مرزهای فعالیت فرهنگی را مشکلی ساختاری در این زمینه عنوان کرد و گفت: تا زمانی که این مسأله رفع نشود بودجه های تخصیص یافته درست مصرف نشده و نتیجه لازم را نخواهد داد؛ از این رو باید مرزها و حدود فعالیت ها و وظایف هر سازمان تعیین شود تا بدین صورت شاهد فعالیت مثبت و نتیجه بخش باشیم./9465/ت303/س
ارسال نظرات