۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۲۵۴۵۰
راهیان نور(36)؛

راهیان نور فرصتی برای ارتقای تربیت دینی جوانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چوئبده، حضور کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی خوزستان را فرصتی مناسب برای آشنا کردن جوانان با آرمان های امام و شهدا دانست و اظهار داشت: باید از این فرصت پیش آمده در راستای ارتقای تربیت دینی، امیدبخشی و نشاط در میان جوانان بهره برد.
حجت الاسلام مهدي محمدي پور، امام جمعه چوئبده آبادان
حجت الاسلام مهدی محمدی پور، امام جمعه چوئبده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به ورود کاروان ها راهیان نور به خوزستان، اظهار داشت: هر ساله در مناسبت های گوناکون کاروان هایی تحت عنوان کاروان های راهیان نور به سرزمین مقدس خوزستان سفر کرده و در یادمان های شهدا حضور می یابند.

وی تصریح کرد: برای انتقال درست فرهنگ دفاع مقدس باید از ظرفیت‌های مناسب استان برای استقبال با شکوه از راهیان نور استفاده شود.

وی با بیان این که اعزام جوانان و زائران نسل جوان برای حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بسیار موثر است،‌ گفت: حضور جوانان در این مناطق به درک مناسب از شرایط و ریشه‌یابی دقیق از مسائل دفاع مقدس بسیار موثر است.

حجت الاسلام محمدی پور انتخاب مکان مناسب در مناطق عملیاتی برای انتقال زائران در یادمان های دفاع مقدس را بسیار مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: به کارگیری راویان مناسب دفاع مقدس که جنگ را به خوبی لمس کردند در سال‌های اخیر نقش موثری در زمینه انتقال فرهنگ دفاع مقدس را به همراه داشته است.

امام جمعه چوئبده اظهار داشت: تاثیرات شگرف حضور میلیون ها زائر زیارتگاه های دفاع مقدس بر حفظ هویت اسلامی، انقلابی و فرهنگ اصیل جامعه با برنامه ریزی وسیع و کارشناسی سازمان بسیج در تسری اعزام راهیان نور در طول سال و کلیه مرزهای زمینی و آبی کشور و بویژه اعزام دانش آموزان برای گذراندن اردوی آمادگی دفاعی مدارس به قدمگاه شهیدان، به فرصتی تازه برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل موجود و چالشی گران برای دشمنان انقلاب اسلامی تبدیل شده، که چشم انداز شکست دشمن در جدا کردن نسل جوان از ارزش های انقلاب را پایدار ساخته است.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: باید از این فرصت پیش آمده در راستای ارتقای تربیت دینی، امیدبخشی و نشاط در میان جوانان بهره برد.

وی با اشاره به نقش روحانیت نسبت به دعوت مردم برای حضور مردم در یادمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: روحانیان طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور می بایست با دعوت حداکثری مردم برای حضور در یادمان های شهدا، آنها را با آرمان های امام و شهدا آشنا کنند./9465/پ202/ص
ارسال نظرات