۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۲۵۴۹۸
راهیان نور(39) در مناطق عملیاتی جنوب ایران؛

بانویی از کشور چک به دین اسلام مشرف شد

خبرگزاری رسا ـ بانویی از کشور چک با حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به دین اسلام مشرف شد.
راهيان نور
رحیم آقایی پور، فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان از تشرف بانویی از کشور چک به دین اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: در روزهای گذشته بانویی از کشور چک با سفر به خوزستان و بازدید از مناطق عملیاتی، به دین مبین اسلام مشرف شد.

وی با اشاره به سفرهای صورت گرفته از کشورهای خارجی به مناطق عملیاتی خوزستان، گفت: از لبنان، مصر، عراق، سوریه و کشورهای آفریقایی افرادی به صورت گروه های چند نفره برای بازدید از یادمان ها و مناطق عملیاتی به خوزستان می آیند.

آقایی پور در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور هماهنگی بیشتر در انجام امور، شش قرارگاه فرعی زیر مجموعه ستاد مرکزی راهیان نور در شمال غرب، استان های کردستان و ‌آذربایجان غربی، غرب، کرمانشاه و ایلام، جنوب، بخشی از ایلام و خوزستان، جنوب شرق سیستان و بلوچستان، راهیان نور دریایی و راهیان نور بیداری اسلامی تشکیل شده است.

فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور جنوب با اشاره به وجود 22 شهید در پادگان شهید محمودوند اهواز عنوان کرد: از این تعداد 21 نفر اخیرا در جریان تفحص برون مرزی یافت شدند که برخی از آنها پلاک دارند و بعضی دیگر هنوز شناسایی نشده اند.

وی آمار شهدای شناسایی شده را 14 نفر اعلام و تاکید کرد: تا زمانی که اطلاعات ما تکمیل نشود به خانواده این شهیدان درباره یافتن پیکر مطهر آنها اطلاع رسانی نمی شود.

آقایی پور با انتقاد از عدم همکاری لازم صلیب سرخ و سازمان حقوق بشر در برخی موارد گفت: در تاریخ سوم اسفند ماه سال جاری تعدادی از شهدا تبادل شدند که در برخی موارد صلیب سرخ و سازمان حقوق بشر همکاری لازم را جهت این امر انجام نمی دهند./9464/ت302/س


ارسال نظرات