۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۲۵۵۸۳
راهیان نور(52) روحانی آزاده دوران جنگ تحمیلی:

تقدس و نورانیت خوزستان به برکت خون شهدا است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: زمین های مناطق عملیاتی با جاری شدن خون شهدای اسلام بر آنها، مقدس ترین خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.
حجت الاسلام جابريان 
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز
حجت الاسلام جلال جابریان، روحانی آزاده جنگ تحمیلی و مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر «بین الحق و الباطل اربعه اصابع، الحق أن تقول رأیت و الباطل أن تقول سمعت»، گفت: حضور و دیدن رشادت های رزمندگان اسلام در مناطق عملیاتی قابل مقایسه با خاطره شنیدن از راه دور نیست.

وی با تأکید بر قداست خاک مناطق عملیاتی، افزود: خاک کربلا زمین معمولی بود اما ریخته شده خون امام حسین(ع) بر آن، آن را به سجدگاه عاشقان جهان تبدیل کرد، زمین های مناطق عملیاتی هم با جاری شدن خون شهدای اسلام بر آنها، مقدس ترین خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان این که پایبندی به ارزش های انقلاب اسلامی که مصداق آیه «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» وظیفه همیشگی بازماندگان دفاع مقدس است، عنوان کرد: انتقال رشادت های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس به زیباترین حالت و هنرمندی کامل به نسل سومی ها که یکی از آن حرکت ها همان کاروان های راهیان نور است از مهم ترین وظایف بازماندگان جنگ تحمیلی است.

روحانی آزاده دوران جنگ تحمیلی به بیان خطرات عدم انتقال مناسب ارزش های دفاع مقدس به نسل سومی ها اشاره کرد و افزود: ربودن افکار و اذهان نسل سومی ها از سوی استکبار جهانی و تلقین کردن جنگ تحمیلی بر اساس تفکرات آنان، بزرگ ترین خطر منتقل نشدن ارزش های دفاع مقدس است.

حجت الاسلام جابریان به تبیین تأسیس حرکت معنوی و فرهنگی کاروان های راهیان نور در سطح کشور پرداخت و افزود: خوشبختانه این حرکت بسیار مؤثر واقع افتاد؛ اما روایت راویانی که در زمان جنگ در آن منطقه نبودند ضعف روایتگری در مناطق عملیاتی است.

دعوت از روحانیان رزمنده جهت روایتگری در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور باشد

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان، در ادامه با ارائه دو پیشنهاد به ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: ساماندهی روایان از جهت ارتباط آنان به مناطق مورد روایت و دعوت از روحانیان رزمنده در عرصه روایتگری در دستور کار این ستاد قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش روحانیت در زمان جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: جنگ ما یک جنگ کلاسیک و نوینی نبود بلکه یک جنگ مردمی بود، برخی وقت ها که فرماندهان جنگ نیز توان ایستادگی را نداشتند، روحانیت وارد عمل می شد و همگان را با ذکر آیاتی از قرآن کریم، روحیه می دادند.

حضور مبلغان جوان در مناطق عملیاتی باعث ایجاد انقلابی در درون و برون حوزه های علمیه می شود

روحانی آزاده دوران جنگ تحمیلی با بیان این که بازدید طلاب و مبلغان جوان از مناطق عملیاتی، موجب ایجاد انقلابی جدید در روحیه های تبلیغی آنان است، گفت: وقتی که مبلغان جوان نسل سومی با حضور در مناطق عملیاتی، مصداق معجزه های الهی را مشاهده کنند، باعث ایجاد انقلاب بزرگی در تبلیغ و انتقال ارزش ها به نسل های آینده خواهد شد.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان با تشکر از زحمات ستاد مرکزی راهیان نور جهت ساماندهی این حرکت عظیم مذهبی و معنوی در کشور، خاطرنشان کرد: امیدواریم این ستاد با اراده پولادین کار خود را همچنان در راستای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی ادامه دهد./9463/ت302/س
ارسال نظرات