۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۲۵۷۲۹
راهیان نور(68) نماینده مجلس:

یادمان های دفاع مقدس سرمایه معنوی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق و یادمان های شهدای 8 سال دفاع مقدس یکی از مهم ترین سرمایه های ملی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
یادمان های دفاع مقدس سرمایه معنوی نظام اسلامی است
ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این حرکت خود جوش و مردمی خاطرنشان کرد: حرکت کاروان های راهیان نور مانند تزریق قوای فکری، روحانی و فرهنگی در روح نوجوانان و جوانان است.

وی با بیان این که جبهه و جنگ کشور ایران در دنیا مثال زدنی است، تصریح کرد: به مانند رشادت های شهدای 8 سال دفاع مقدس در دنیا نیست و نخواهد بود و این انحصاری بودن اقتدار و استحکام کشور ایران اسلامی را به ارمغان دارد.

سودانی گفت: کسانی که در این حرکت خود جوش شرکت کرده اند، برای تجدید میثاق با ولایت فقیه و شهدا این عمل را با روحیه والای انجام داده اند، چنین اقدامی معنویت نسل سوم انقلاب که جنگ را ندیده و نه لمس کرده اند، باعث ایجاد روحیه جهادی در آن ها می شود.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: رفتن به مناطق جنگی این روحیه را در ما ایجاد می کند که در برابر تجاوز و توطئه های شوم دشمن ایستادگی و آن ها را با اقتداری که در وجود خودمان نهادینه است خنثی کنیم.

تقویم بیداری اسلامی به زائران مشهد شهیدان خوزستان اهدا می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به همت ستاد مرکزی راهیان نور تقویم بیداری اسلامی با عنوان «ما تا آخر ایستاده ایم...» در قالب بسته های محصولات فرهنگی به زائران راهیان نور اهدا می شود.

این تقویم به سفارش ستاد مرکزی راهیان نور برای زائرین مناطق عملیاتی جنوب کشور تهیه و آماده شده که در قالب بسته های فرهنگی به اعضای کاروان ها اهدا خواهد شد.

بنابراین گزارش در صفحه اول این تقویم پس از نام خداوند متعال نوشته: «تقدیم به پیشگاه شهیده بی نشان حضرت صدیقه طاهره، فاطمه الزهرا(س) و شهدای گمنام». همچنین در ابتدای این تقویم دعای حضرت امام زمان (عج) و زیارت نامه شهدا در نظر گرفته شده است و در قسمت پایانی نیز زیارت حضرت زهرا(س)، زیارت عاشورا، دعای عهد و دعای کمیل قرار گرفته است.

براساس این گزارش در صفحات ابتدایی تقویم بیداری اسلامی مقدمه ای کوتاه قرار دارد که با اشاره به آیه: «و نرید ان نمن علی الذین استضعفو فی الارض و نجعلکم ائمه و نجعلکم وارثین» می گوید: در باب وجود حجت در زمین گفته و اشاره کرده که همیشه انسانهایی بودند که در راستای معرفی خلیفه الهی در زمین بودند و حالا سالهاست که این راه منتظر قدمهایی ایستاده است تا عصاره وجود مارا نیز کربلایی کند.

وقتی که این تقویم را ورق می زنیم چشمتان به صفحات جالب و تازه ای می خورد و آن هم زندگینامه سرداران نهضت جهانی اسلامی است که در مورد شش شهید توضیحاتی داده شده است. شهید احمدی روشن هم جزو کسانی هست که در ورق زدن این تقویم چشممان به زندگینامه اش می خورد.

در پشت جلد این تقویم جملاتی از سید مرتضی آوینی را می خوانیم که آمده است: حقیقت آخرین چیزی است که بشر در مقام کلی خویش به آن خواهد رسید(حکومت حق) که بر عدل مطلق نباشد آخرین حکومتی است که در سپاه زمین بر پا خواهد شد و همه تحولات تاریخی در حیات بشر(در انتظار موعود) صورت گرفته است، چه بدانند و چه ندانند.

گفتنی است، طراحی تقویم بیداری اسلامی که در قطع خشتی به چاپ رسیده به نحوی است که در دو قسمت بالایی و پائینی صفحات، جملاتی در مورد بیداری اسلامی و ترویج و تبلیغ اسلام به جهان از قرآن، شهدا، حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری، اندیشمندان، مبتکرین و اندیشمندان خارجی قرار داده شده است./9458/ت303/س
ارسال نظرات