۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۱۲۶۲۱۳
آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن کشتار شیعیان پاکستان:

علمای اسلام برای مقابله با وهابیون چاره اندیشی کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی،‌ کشتار شیعیان مظلوم کشور پاکستان توسط نیروهای وهابی تندرو را محکوم کرد و با تاکید بر واکنش سریع دولت این کشور در قبال این جنایت تلخ،‌ علمای اسلام را به چاره اندیشی جهت مقابله با این فرقه خطرناک و منحرف فراخواند.
آيت الله مكارم شيرازي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی،‌ این مرجع تقلید روز دوشنبه در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به حادثه تلخی که بار دیگر در پاکستان اتفاق افتاد، تاکید کرد: از پاکستان خبر رسیده که گروهی از سپاه منفور صحابه جلوی اتوبوسی از شیعیان اهل بیت(ع) را گرفتند و مسافران آن به رگبار بستند و مرد و زن و کودک را به قتل رساندند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این مورد قبلا هم اتفاق افتاده و باز هم تکرار شد ادامه داد: اینها به چه دین و مذهبی پای بندند که به این صورت بیگناهان را می کشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ریشه اینگونه جنایت ها را وهابیت دانسته و افزود: ریشه همه اینها از وهابیت سرچشمه میگیرد که بلایی برای جهان اسلام شده است و چهره اسلام را مخدوش کرده، و علمای جهان اسلام باید برای آن فکری کنند.

وی افزود: ما به دولت پاکستان ایراد داریم که چرا نمی تواند امنیت شهروندان خودش را تأمین بکند و به این صورت بی رحمانه افراد را به خاک و خون بکشند. از این گذشته چرا مجامع جهانی اعتراضی نمی کنند و فشار نمی آورند و مهر سکوت بر لب نهاده اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر یک نفر از خودشان کشته بشود، صدایشان در عالم بلند می شود و تمام رسانه ها را پر می کند، افزود: شیعیان بی گناه را از اتوبوس پیاده می کنند و به گلوله می بندند و آب از آب هم تکان نمی خورد. این چه برنامه جهانی است؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن محکومیت شدید این عمل گفت: با برادران پاکستانی چه شیعه و چه غیر شیعه، آنهایی که در راه اسلام هستند همدردی می کنیم و از دولت پاکستان و مجامع جهانی می خواهیم که جلوی این جنایات که در عالم سابقه نداشته را بگیرند و ریشه این گروه که منشأ این همه جنایات بی سابقه شده، را از جهان بکنند. /924/د102/ج

ارسال نظرات