۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۲۶۸۲۹
آیت‌الله شفیعی:

کتاب تزریق کننده نیروی فرهنگی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ آیین تودیع عبدالرحیم فضیلت‌پور، مدیر کل سابق کتابخانه‌های عمومی خوزستان ـ و معارفه لفته منصوری به سمت مدیر کل جدید این نهاد برگزار شد.
آيت الله شفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، که روز گذشته در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان، برگزار شد، تصریح کرد: در چنین جلساتی بیشتر یا کیفیت غالب است یا کمیت اما امروز هم کمیت مطلوب و جالب است و هم کیفیت؛ چراکه عناصر فرهنگی اهل کتاب و کتابخانه و تحقیق و مطالعه و اهل فرهنگ و تمدن شرف حضور دارند و این مجلس را با قدوم خود آراسته‌اند.

آیت الله شفیعی خاطرشان کرد: مبنا، مبنای آقای فضیلت‌پور باشد تا این مسیر به حسن تکامل برسد و انحرافی در آن مشاهده نشود و این شرط کمال است، در این صورت هم مدیر کل قبلی راضی است که زحماتش به هدر نرفته و هم مدیر کل جدید با ابتکار و خلاقیت خود به ادامه کار می‌پردازد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، کتاب را تزریق کننده قوای فرهنگی در جامعه دانست و گفت: یکی از محسنات کتاب این است که پس از مدت‌ها چاپ می‌شود و کوهی از علم و فرهنگ و تمدن را به جامعه تزریق می‌کند.

وی اظهار داشت: اکنون که بیش از 30 سال از انقلاب می‌گذرد همیشه باید شاهد پیشرفت‌های علمی و فرهنگی باشیم، وظیفه هر کسی تالیف، تحریر، طبع و نشر کتاب است.

آیت الله شفیعی با اشاره به اهمیت تشکیل واحد صدور مجوز در ارشاد خوزستان گفت: من چندین بار به مسؤولان و مدیران کل ارشاد خوزستان تذکر داده‌ام که برای طبع و نشر کتاب در ارشاد خوزستان باید هیات مجوزی وجود داشته باشد تا کتاب‌ها به تهران نرود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود ناشران، مولفان و دست‌اندرکاران مسائل فرهنگی این مساله را کم و کوچک نگیرند، اهمیت استان خوزستان به مراتب بیش‌تر از آن است که مرکزنشینان فکر می‌کنند، بنابراین عناصر فرهنگی باید برای گرفتن واحد صدور مجوز پافشاری کنند.

آیت الله شفیعی در فراز پایانی سخنانش از زحمات مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان تشکر و خاطرنشان کرد: از این که برادر عزیز جناب آقای فضیلت‌پور بار مسؤولیتی که برعهده داشت را به خوبی تحویل داد خوشحالیم، آقای منصوری باید ادامه دهنده این مسیر مقدس باشند تا شاهد شکوفایی بیش‌تری در امر کتاب و کتابخانه‌ها باشیم./9458/پ203/س
ارسال نظرات