۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۲۷۰۶۳

تاکید آیت‌الله صافی گلپایگانی بر تربیت ولایی فرزندان

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی،‌ با بیان اینکه اینکه در تمامی مجالس و محافل ما باید ذکر امام زمان(عج) امری معمول و متداول باشد، ‌بر ضرورت تربیت ولایی فرزندان از سوی والدین تاکید کرد.
آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، روز پنج شنبه،‌ در دیدار شماری از مسؤولان سپاه استان قم و مردم شهرستان اقلید استان فارس، با تسلیت ایام فاطمیه و با تاکید بر اینکه دانشگاه ها و نهاد های مختلف کشور همه باید بر اساس توجه به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مدیریت شود، افزود: شما نیز سعی کنید با امر به معروف و نهی از منکر، اتحاد و همبستگی، شهرتان برای اسلام و قرآن باشد، شهری که در آن معصیت نباشد، متعلق به امام زمان(عج) است.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، حفظ حجاب را یکی از مسائل مهم در اجتماع دانست و گفت: من یقین دارم حجاب زنان هرچه بیشتر باشد امام زمان خوشحال‌تر می شوند؛ حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند بهترین حالت برای زن این است که نامحرمی او را نبیند و او نیز نامحرم را نبیند، در قرآن کریم نیز تاکیدات خاص و ویژه ای در این باره وجود دارد.

وی با بیان اینکه هویت اسلامی و ولایی شما خیلی مقدس و مهم است، اظهار داشت: باید خدا را شکر کنید که چنین هویتی به شما عطا فرموده است.

این استاد خارج حوزه علمیه قم در تبیین این روایت که « اگر زمین بدون حجت باقی بماند اهل خود را فرو می برد » گفت: همه چیز به وجود ایشان تعلق دارد؛ اینکه اهل یک شهر رابطه خود را با امام زمان درک کرده باشند و بدانند که وابسته او هستند و کارها و خدمات ارزشمند شان را بخاطر او انجام دهند نعمت بزرگ الهی است.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه باید در مجالس و محافل ما ذکر امام زمان(عج) معمول و متداول باشد تصریح کرد: یادمان نرود که ما شیعه امام زمان هستیم و باید تلاش کنیم بیش از پیش ایشان را بشناسیم چراکه در روایت داریم هرکس امام زمان خود را نشناسد و بمیرد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.

وی شناخت امام زمان را منتهی به شناخت خداوند دانست و اظهار داشت: آن چیز که در ابتدای صحیفه اعمال ما نوشته می شود ولایت امیرالمومنین و سایر ائمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین است؛ در روایت داریم «معرفت خدا برای اهل هر زمانی معرفت امام آن زمان است».

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، تربیت صحیح فرزندان را یکی از مهم ترین کارها دانست و گفت: فرزندان خود را با ولایت امام زمان تربیت کنید تا قلوب همه به نور حضرت منور شود./928/پ202/ع

ارسال نظرات