۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۲۹۰۹۶
با حضور آیت‌الله یزدی؛

نخستین هم‎اندیشی وقف و حوزه‌های علمیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین هم‎اندیشی وقف و حوزه‌های علمیه با سخنرانی آیت‌الله یزدی و با هدف احیا و ساماندهی موقوفات حوزه های علمیه برگزار شد.
نخستین هم‎اندیشی وقف و حوزه‌های علمیه برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین هم اندیشی وقف و حوزه‌های علمیه با سخنرانی آیت‌الله یزدی و با هدف احیا و ساماندهی موقوفات حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در سالن همایش وصال مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد.

بنابر این گزارش، در این مراسم آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین غروی عضو شورای عالی حوزه ‌های علمیه، حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیران و مسؤولان حوزه‌های علیمه کشور، معاونان ستادی و مدیران کل اوقاف و امور خیریه نیز حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، آیت‌الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنانی، پیروزی انقلاب اسلامی را سبب ساماندهی به موقوفات کشور عنوان کرد و گفت: در سال های اخیر فعالیت های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته و توجه کافی به بحث‌های سخت افزاری و نرم افزاری به منظور احیای موقوفات انجام شده است.

حجت‌الاسلام محمدی سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی وظیفه مبلغان حوزه در ترویج فرهنگ وقف را در جامعه سنگین ارزیابی کرد و اظهار داشت: وقف باید پشتوانه حوزه‌های علمیه شود و این موضوع باترویج فرهنگ وقف در میام مردم میسر خواهد شد.

وی همچنین بر ضرورت رسیدگی به موقوفات حوزه‌های علمیه تأکید کرد و ابراز داشت: یکی از موضوعات بسیار مهم توجه به موقوفات حوزه علمیه است و برگزاری این جلسات و ارتباط مدیران استانی و اوقاف در پیشبرد این موضوع کمک خواهد کرد.

آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز در این مراسم تشکیل مدیریت استانی حوزه های علمیه را گامی مؤثر در خودکفایی استان‌ها دانست و عنوان کرد: با همکاری مدیران استانی و اوقاف، موقوفات حوزه علمیه احیا خواهد شد.

در این مراسم از حجت‌الاسلام باطنی قائم مقام مدیریت حوزه‌های علمیه استان اصفهان و مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برای احیا فرهنگ موقوفات در این استان تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، در پایان این مراسم نشست هم اندیشی احیا ساماندهی موقوفات حوزه‌های علمیه با حضور اعضای کمیته موقوفات حوزه حجت‌الاسلام فرحانی، حجت‌الاسلام شمس الدینی و آقایان علم الهدی، حسینی و گائینی برگزار شد./927/پ202/ب

ارسال نظرات