۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۲۹۱۲۴
قائم‌ مقام حوزه‌های علمیه برادران:

حوزه علمیه آماده تشکیل اتاق‌های فکر فضای مجازی است

خبرگزاری رسا ـ قائم‌ مقام حوزه‌های علمیه برادران در حاشیه بازدید از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با تأکید بر ظرفیت‌های عظیم این مرکز گفت: حوزه علمیه آمادگی دارد با تشکیل اتاق‌های فکر فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در زمینه فضای مجازی یاری کند.
حجت الاسلام والمسلمين محمود رضا جمشيدي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی، قائم‌ مقام حوزه‌های علمیه برادران در حاشیه بازدید از بخش
های مختلف مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های بزرگی در مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وجود دارد که برای هدایت و نقشآفرینی سالم در فضای مجازی قابل اتکا است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه آمادگی دارد با تشکیل اتاق‌های فکر فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای تنظیم سند راهبردی نظام در فضای مجازی و ارایه این سند به شورای عالی فضای مجازی یاری کند.

حجت‌الاسلام جمشیدی افزود: دنیا در زمینه فضای مجازی و به کارگیری ابزارهای رسانه‌ای علاوه بر اینکه سابقه بیشتری نسبت به ایران دارد، از امکانات بسیار زیادی در این حوزه برخوردار است؛ بنابراین اینکه مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برخورداری از امکانات محدود نسبت به سایر کشورهای جهان توانسته است تلاش‌های قابل قبولی ارایه دهد، بیانگر حضور هوشمند و هدفدار این مرکز در فضای مجازی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کرد: به طور قطع هدایت حرکت‌های محتوایی در فضای سایبر جای تقدیر دارد و تعامل حوزه‌های علمیه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث هم‌افزایی هر چه بیشتر نهادهای فرهنگی در فضای مجازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام جمشیدی با اشاره به تشکیل شورای عالی فضای مجازی از سوی مقام معظم رهبری گفت: راه‌اندازی شورای عالی فضای مجازی توسط مقام معظم رهبری، بیانگر اهتمام ویژه ایشان به محیط سایبر است که در همین راستا حوزه‌های علمیه آمادگی دارد با تشکیل اتاق‌های فکر از نقش‌آفرینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از اعضای موثر شورای عالی فضای مجازی حمایت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر ضرورت حضور موثر مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرآیند تصمیم‌سازی شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه توان همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای تنظیم سند راهبردی فضای مجازی و ارایه آن از سوی وزارت ارشاد به شورای عالی فضای مجازی با هدف پیاده‌سازی منویات مقام معظم رهبری دارد.

حجت‌الاسلام جمشیدی همچنین خاطر نشان ساخت: هم اکنون 150 پایگاه اینترنتی و 1300 وبلاگ از سوی طلاب و فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه برادران و خواهران مدیریت می‌شوند. /907/د103/ن

ارسال نظرات