۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۲۹۸۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

امام خمینی سرمایه معنوی و سیاسی جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان امام خمینی (ره) را سرمایه معنوی و سیاسی جهان دانست و گفت: تأثیرگذاری حرکت امام راحل امروز در جوامع اسلامی و غیر اسلامی قابل مشاهده است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با اشاره به در پبش بودن سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) را سرمایه معنوی و سیاسی جهان دانست و گفت: تأثیر حرکت امام(ره) را می‌توان در جوامع اسلامی و غیراسلامی مشاهده کرد.

وی با اشاره به ثمره و نتیجه نهضت امام خمینی(ره) از سال 42 اظهار داشت: منشأ همه حرکت‌هایی که امروز در منطقه آغاز شده است، نهضت امام راحل است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: با توجه به وضعیت و شرایط آغاز و تداوم موج بیداری اسلامی در منطقه به این نتیجه می‌توان رسید که اگر حرکت بنیانگذار کبیر انقلاب نبود، این قیام‌ها نیز شکل نمی‌گرفت.

وی با بیان این که احیای هویت اسلامی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بشمار می رود تاکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) مسلمانان از خواب بیدار و اولین ضربه محکم و اساسی به ابهت پوشالی استکبار وارد شد.

حجت الاسلام یاری بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را متأثر از اندیشه های والای امام راحل دانست و گفت: جوامع بشری امروز با تاثیر پذیری از انقلاب اسلامی گام های بلندی برای تحقق حکومت اسلامی در دنیا برداشته است.

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان گفت: حرکت امام خمینی(ره) یک اثر حیاتی بر جهان گذاشته است و حتی امروز می‌توان اثرات آن را در سایر جوامع غیراسلامی نیز دید.

حجت الاسلام یاری با بیان این که امام خمینی(ره) سرمایه معنوی و سیاسی جهان است، تصریح کرد: به برکت روشنگری های رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، جهانیان نیز به این باور رسیده‌اند که در برابر ظلم و ستم باید بایستند و حق خود را بگیرند.

وی در مورد تداوم این حرکت اظهار کرد: هیچگاه نهضت امام خمینی(ره) با گذر زمان کم ‌رنگ نشده و یا از بین نمی رود و بلکه آثار این نهضت ثابت و تداوم خواهد داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: وظیفه همه در عرصه های مختلف جامعه را صیانت از نظام جمهوری اسلامی و حمایت از ولایت فقیه دانست و گفت: امروزه با وجود هجمه های فرهنگی و ایجاد شبهات برای اقشار مختلف به خصوص برای نسل جدید، باید اندیشه ها و افکار امام راحل برای جوانان و نوجوانان تبیین و تشریح شود.

وی با اشاره به بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تاکید کرد: امروز همه موظفیم ضمن میثاق با امام و رهبری و برگزاری با شکوه مراسم آن امام عظیم الشان، سیره و خط پیر جماران را ملاک ادامه راهمان قرار دهیم./950/پ203/ب

ارسال نظرات