۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۲۹۸۳۱
صبح امروز در قم؛

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم اشراق برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم اشراق با موضوع روحانیت و حوزه‌های علمیه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسللامی قم برگزار شد.
حجت الاسلام احمد واعظي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم اشراق با موضوع روحانیت و حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش،‌ در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام کمساری رییس شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره سراسری فیلم اشراق در سخنانی گفت: برگزاری این جشنواره اقدامی بی سابقه است و امیدواریم تجربه موفقی باشد.

رییس شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره سراسری فیلم اشراق، استفاده از زبان تأثیرگذار سینما برای ترویج و تبیلغ را مورد توجه قرار داد و گفت: موفقیت در این جشنواره ما را برای برداشتن گام‌های بهتر کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم نیز در سخنانی هنر را وسیله‌ای برای خدمت و ترویج دین و اخلاق دانست و گفت: امروز ظرفیت ورود به حوزه هنری برای طلاب ایجاد شده است و می توانند در راه تبلیغ دین خدمات گسترده‌ای را انجام دهند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: از این رو مرکز هنری در دفتر تبیلغات تأسیس شد که با تجمیع انجمن‌های مختلف هنری در این مرکز فعالیت‌های مختلف در عرصه هنر را دنبال می‌کنند.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم مقام ریاست صدا و سیما با بیان اینکه در عرصه هنر دینی عقب ماندگی‌های فراوانی داریم ابراز کرد: باید دراین مسیر به سرعت گام برداریم و نه تنها گذشته را جبران کنیم بلکه با ایده‌های خلاقانه و مبتکرانه رو به جلو حرکت کنیم.

قائم مقام ریاست صدا و سیما خاطرنشان کرد: امروز در فضای رسانه‌ای جهان شاهد هجمه به دین و اعتقادات هستیم و اگر هنرمندان متعهد ما آموزه‌های دینی را در ظرف هنر بریزند مخاطب به سوی آن خواهد آمد.

در این جشنواره و در بخش تجلیل از سینماگران، از رضا میرکریمی کارگردان فیلم زیر نور ماه، همایون اسعدیان کارگردان فیلم طلا و مس و منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم‌های زیر نور ماه و طلا و مس تقدیر به عمل آمد.

در پایان و در بخش مراسم اهدا جوایز به برگزیدگان جشنواره فیلم اشراق در بخش‌‌های فیلمنامه نویسی، فیلم کوتاه داستانی، فیلم کوتاه مستند و پویانمایی جوایزی اهدا شد و از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، نخستین جشنواره سراسری فیلم اشراق با موضوع روحانیت و حوزه‌های علمیه از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با هدف شناسایی و تشویق آثار فاخر با محوریت روحانیت و تشویق هنرمندان و فیلمسازان برای کار در این حوزه برگزار شد./927/پ202/ن
ارسال نظرات