۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۲۹۹۶۱
استاد حوزه علمیه خوزستان:

پیروی عملی از ولایت فقیه عمل به وصیت امام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هندیجان پیروی از مقام معظم رهبری را به منزله پیروی از امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: پیروی از امام راحل تنها در شعار نیست بلکه باید در زندگی خود جاری شود و با پیروی از ولایت فقیه در واقع به وصیت امام عمل کنیم.
امام خميني مقام معظم رهبري


حجت الاسلام عبدالحسن بهبهانی پور، امام جمعه هندیجان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با اشاره به نزدیک شدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، شخصیت ایشان را بی بدیل خواند و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران مختص به یک کشور یا دوره خاص نیست بلکه این انقلاب برای همه آزادی خواهان و مظلومان جهان است.

وی در ادامه با اشاره به این که امام خمینی(ره) پرچمدار اندیشه های اسلام ناب محمدی(ص) در عصر حاضر است، گفت: این پرچم پس از ارتحال امام خمینی(ره) به دستان مبارک مقام معظم رهبری رسیده که امروزه به خوبی شاهد سکان داری این انقلاب در تمامی فتنه ها و جنگ های نرم دشمنان هستیم.

این فعال عرصه فرهنگی پیروی از مقام معظم رهبری را به منزله پیروی از امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: پیروی از امام راحل تنها در شعار نیست بلکه باید در زندگی خود جاری شود و با پیروی از ولایت فقیه در واقع به وصیت امام مبنی بر این که « پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد » عمل می کنیم.

امام جمعه هندیجان با اشاره به وحدت میان مسلمانان خاطرنشان کرد: عامل اصلی پیروزی دین مبین اسلام در عصر حاضر بر دشمنان وحدت میان مسلمانان است که در واقع امام خمینی(ره) همچون جد بزرگوارشان امام حسین(ع) قیام لله خود را در راستای از بین بردن فتنه در میان مسلمانان، اتحاد آنان و آزادی مظلومان و مستضعفان از دست استکبار جهانی انجام داد.

این مقام مسؤول با بیان این که انقلاب ایران انقلاب اسلام است، بیان داشت: این انقلاب اسلامی متعلق به تمامی مظلومان و ستم دیده گان جهان است که در طول تاریخ خود همواره از ملت های مظلوم جهان مانند ملت فلسطین دفاع کرده است.

حجت الاسلام بهبهانی پور در پایان سخنان خود، رسیدگی به مشکلات مردم و خدمت به آنان را عمل کردن به سیره امام خمینی(ره) خواند و افزود: انتظار داریم مسؤولان استانی برای خدمت به مردم تلاش و کوشش خود را دو چندان کنند./9465/ت303/ب

ارسال نظرات